Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

V MHD chybí 500 řidičů, nábor lze zjednodušit

ČESKÁ REPUBLIKA - Dopravním podnikům v České republice chybí v součtu přes pět set řidičů. Podle statistik Sdružení dopravních podniků je situace podobná, jako v minulém roce, nikde ale nemusí být MHD omezována...

Sdružení dopravních podniků ale zároveň upozornilo, že nábor řidičů tramvají, trolejbusů a autobusů by mohl být v některých aspektech jednodušší...


V Praze je největší český dopravní podnik (29. dubna 2012, Vlčoun/Filip Vlček)

"Personální situace v dopravních podnicích, co se týká počtu řidičů, je podobná, jako v loňském roce. Ve 22 dopravních podnicích, které patří do Sdružení dopravních podniků, pracuje přes deset tisíc řidičů. V loňském roce jsme uváděli, že celkově chybí asi pět set řidičů, nyní je situace podobná, nicméně mezi jednotlivými dopravními podniky panují rozdíly," uvedl předseda sdružení a současně také ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

O situaci s počty řidičů a o dalších provozních činnostech v městské hromadné dopravy jednala v polovině května v Praze Dopravně provozní skupina, která funguje v rámci Sdružení dopravních podniků. Setkání se zúčastnili zástupci ze 13 českých a 8 slovenských dopravních podniků, kteří si na těchto setkáních vyměňují zkušenosti a inspirují se v řešení aktuálních problémů. "Někteří dopravci mají stav naplněný, jde například o Dopravní podnik města České Budějovice nebo Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. Jinde řidiči chybí, ale v menších městech jsou to jednotky lidí. Maximálně dopravním podnikům chybí do 10 procent řidičů," vysvětlil předseda Dopravně provozní skupiny SDP Jan Seitl.

Nedostatek řidičů bude jedním z témat Vlčouna

Informační portál Vlčoun.cz se bude tématice počtu chybějících řidičů a jejich náboru věnovat v jednom z letošních Témat měsíce. Kromě přehledu, kolik v jakém dopravním podniku aktuálně postrádají řidičů se dočtete také, jaké náborové podmínky jednotliví dopravci nabízí.


Napříč republikou, i v Hradci Králové, hledají řidiče (9. května 2014, Vlčoun/archiv)

Kvůli menšímu počtu řidičů ale nikde nedochází k omezování dopravní obslužnosti, nedostatek kmenových zaměstnanců se řeší brigádníky nebo přesčasovými směnami. V oblasti náboru nových řidičů by mohla dopravním podnikům zjednodušit situaci změna legislativy, kterou Sdružení dopravních podniků podporuje. Díky této změně by mělo dojít ke zjednodušení lékařských prohlídek pro řidiče trolejbusů, na které by se nově pohlíželo jako na řidiče autobusů. O této možnosti se zatím jedná s Ministerstvem dopravy. "Více zájemců o práci řidiče by mohla přinést i změna legislativy, která by za určitých podmínek snížila věkovou hranici pro řízení autobusu z 21 na 18 let. To by bylo možné například u řízení minibusů, nebo by podmínkou bylo absolvování odborného učiliště nebo střední školy s dopravně-technickým zaměřením," doplnil Seitl. 

Dalším problémem je dlouhodobý nedostatek odborných dělnických profesí, jako jsou automechanici, autotronici a další elektro profese. Podobně jako u řidičů je u těchto pracovníků vyšší průměrný věk, a dopravní podniky se budou v blízké budoucnosti muset vypořádat s kritickým nedostatkem těchto zaměstnanců, kteří jsou pro provoz nepostradatelní. V těchto profesích najdou absolventi uplatnění v dopravních podnicích ve všech větších městech.


Menší dopravní podniky, třeba v Opavě, řidiče mají (24. července 2016, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!