ICOM před 20 lety vstoupil do okresních ČSAD
ČESKÁ REPUBLIKA - Před dvaceti lety vstoupil ICOM transport do čtyř okresních ČSAD, a to do Slaného, Jindřichova Hradce, Benešova a do Ústí nad Orlicí. V současné době hrají tyto společnosti významnou roli ve svých regionech.
Společnosti v té době byly v hospodářské ztrátě, budovy byly zchátralé, mnohdy nevyužívané. I vozový park byl ve špatném stavu...
Dnes má ICOM moderní vozový park (6. září 2019, Filip Vlček)
Do společností tak bylo potřeba vložit know-how mateřské společnosti ICOM transport a zainvestovat, aby se jejich hospodaření obrátilo do kladných čísel. "Jedním ze základních cílů bylo zrušit kolektivní zodpovědnost zaměstnanců a nechat vyniknout jednotlivce. Proč by například řidič měl být bez prémií kvůli tomu, že dispečer nebo ředitel udělal špatné rozhodnutí. Každý musí být zodpovědný a placený za plnění svých úkolů. To znamená úkolů, které může ovlivnit," řekl místopředseda představenstva Zdeněk Kratochvíl.
V podobném stavu bylo i ČSAD Jihlava - ICOM transport, kam v roce 1994 do ČSAD Jihlava Kratochvíl nastoupil jako předseda představenstva. "V roce 2000 již v Jihlavě byla jedna z nejprosperujících a nejmodernějších dopravních společností České republiky," dodal Kratochvíl, který byl přesvědčený, že se to podaří i u těchto ČSAD. "Byli jsme si jistí, že i tyto dopravní podniky se po krátké době, v případě že se bude hospodařit podle stejného modelu jako v Jihlavě, stanou prosperujícími dopravními podniky. A dnes po dvaceti letech mohu říci, že se naše předpoklady splnily," doplnil Kratochvíl.
Kromě autobusů spravuje také řadu nádražních budov (6. září 2019, Filip Vlček)
Jednou z důležitých etap byla i centralizace a elektronizace činností koncernu ICOM transport. Díky modernímu vozovému parku, centralizaci a maximální elektronizaci pracovních postupů mohlo dojít k zeštíhlení koncernové organizace ze zhruba 2500 zaměstnanců na současných 1750, přičemž počet řidičů se navýšil. Na pozitivním hospodářském výsledku jednotlivých společností se podílí i autobusy značky MERCEDES. Do roku 2020 tato společnost dodala přes 2500 autobusů za více než osm miliard korun.
Tím se mohlo centralizovat opravárenství a zrušit dílny v jednotlivých společnostech a provozovnách. Navíc se využilo moderního softwaru, který hlídá technický stav vozidel a veškeré potřebné informace jako je spotřeba, stav ujetých kilometrů, poloha vozidla a další důležité údaje. "Vážím si zaměstnanců, kteří jdou příkladem, odvádějí dobrou práci, dávají podněty a připomínky na zlepšení," zdůraznil Zdeněk Kratochvíl.
ICOM transport zajišťuje dopravu především na Vysočině (6. září 2019, Filip Vlček)