Leo Express na jaře spustí linku do Bratislavy
ČESKÁ REPUBLIKA - Leo Express spustil prodej nového jízdního řádu. Dopravce v něm vrátil spoje z Prahy přes Přerov, Hulín a Otrokovice do Starého Města, které prodlužuje přes Hodonín a Břeclav až do Bratislavy.
Na trase plánuje nasadit moderní nízkopodlažní, klimatizované soupravy Talgo S6. Díky přestupu v Přerově spojí s Bratislavou také Ostravsko...

Ilustrační foto (nedatováno, Leo Express)
Leo Express přináší v novém jízdním řádu nové trasy, které bude postupně spouštět v závislosti na úpravách infrastruktury a získané kapacitě na železnici. Od 14. prosince navýší počet spojů mezi Prahou a Krakovem, které nově pojedou každý den a ve vybrané dny dvakrát denně. Zároveň bude dvakrát denně jezdit na Slovensko, kde bude mít jako konečnou stanici Prešov. Od 1. března 2026 spustí dopravce novou linku z Krakova do Varšavy, která bude jezdit dvakrát denně, a navýší tak i počet spojů mezi Prahou a Krakovem na až čtyři denně. Vzhledem k úpravám infrastruktury v železniční stanici Žilina dojde k dočasnému přerušení spojů do Prešova, které budou obnoveny 30. dubna 2026.
Od 30. dubna 2026 dopravce spustí novou linku do Bratislavy a zároveň se vrátí na Slovácko, kde byly spoje Leo Express historicky velmi oblíbené. Na této trase má v plánu nasadit moderní nízkopodlažní soupravy Talgo S6 disponující technologií pasivního naklápění, která zvyšuje jízdní komfort, a vybavené klimatizací. Vlaky budou opět jezdit na trase Praha - Přerov - Otrokovice - Staré Město u Uherského Hradiště, nově pak bude linka pokračovat přes Hodonín a Břeclav až do Bratislavy. Leo Express bude nabízet dva zpáteční spoje denně.

Ilustrační foto (nedatováno, Leo Express)
"Cestující ve Zlínském kraji si přáli návrat Leoše, a tak jsme pro ně zajistili skutečně nízkopodlažní vlaky Talgo S6 nabízející vysoký komfort. Naše konkurence v rámci dálkové dopravy nabízí převážně vysokopodlažní vlaky, kde vstup přes schody může rodiče s dětmi, starší cestující, cyklisty nebo cestující na vozíčku odradit. Zároveň jsme spoje naplánovali tak, abychom obsloužili Slovácko, ale nově také Hodonín, Břeclav a Bratislavu. V Bratislavě pak budeme zastavovat jak na hlavní stanici, odkud jezdí naše příměstské vlaky do Dunajské Stredy a Komárna, tak také na druhé straně řeky Dunaje v Petržalce. Takový spoj v tomto okamžiku nikdo neobsluhuje a věříme, že nově vzniklé přímé spojení osloví mnoho nových cestujících," řekl Peter Köhler, generální ředitel Leo Express.
Vlaky nabídnou jedinečnou kombinaci nízkopodlažního řešení a bezbariérového přístupu. "Díky systému naklápění a technickému řešení podvozků pak působí jízda i v obloucích trati plynule a pohodlně. Vlaky byly dříve úspěšně provozovány ve Švýcarsku, Německu, Francii a Itálii a ve Španělsku," dodal Köhler s tím, že Ceny jako vždy začnou při včasném nákupu na 99 korunách. Dopravce také doporučuje, aby si cestující co nejdříve zajistili jízdenky například na adventní nebo vánoční cestování. Nicméně v prodeji jsou i jízdenky do června příštího roku.

Ilustrační foto (nedatováno, Leo Express)















