Do Berlína už vyjíždí kompletní ComfortJety
ČESKÁ REPUBLIKA - Už přes týden se na spojích Berliner do německé metropole mohou cestující vozit kompletními devítivozovými soupravami ComfortJet, a to včetně nové generace restauračních vozů.
Původní restaurační vozy se z linky do Německa postupně přesouvají na vybrané dálkové spoje jezdící na Ostravsko, na Slovensko a do Polska...

ComfortJety do Berlína jezdí již i s jídelními vozy (1. srpna 2025, České dráhy)
"Oblíbená a vytížená vlaková linka z Prahy do německé metropole může sloužit jako dobrý příklad toho, jak rychle se nám daří měnit tvář vlaků Českých drah. Za několik měsíců jsme zvládli kompletní modernizace vlaků na této lince a nabízíme cestujícím nové a komfortní spoje, které si nijak nezadají s tím nejlepším, co můžeme potkat na evropských kolejích," řekl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec s tím, že nové vlaky přinášejí vyšší komfort, lepší služby a do budoucna i zrychlení cesty a zkrácení cestovní doby. "To, co se nám osvědčilo, jako například špičková gastronomie v restauračním voze, přitom zachováváme a dále ještě upgradujeme. Výborný řízek nebo svíčkovou a čepované pivo si tak cestující užijí i nadále," dodal Krapinec.
"Jsme rádi, že náš catering pod značkou ČD Restaurant je u cestujících doma i v zahraničí tak populární. S vlaky ComfortJet končí kapitola velkých klasických jídelních vozů, ale zároveň začíná nová – moderních technicky vyspělejších souprav s kvalitním gastro servisem. Naším úkolem je, abychom dosavadní kvalitu občerstvení během jízdy nejen udrželi, ale posunuli ještě dál," doplnil Bohumír Bárta, generální ředitel JLV. Dosavadní restaurační vozy WRmz815 jsou přesunuty do Bohumína a nasazovány na vlacích na lince Ex1 Praha - Ostrava - Bohumín s jejími prodloužení do Polska a na Slovensko.

ComfortJety do Berlína jezdí již i s jídelními vozy (1. srpna 2025, České dráhy)
České dráhy počítají s ComfortJety jako s hlavní páteří dálkové mezistátní dopravy národního dopravce v následujících letech. Kromě Německa s nimi budou cestující jezdit od poloviny prosince z Prahy až do rakouského Villachu, do Bratislavy a Budapešti a od poloviny příštího roku do dánské Kodaně. Finální souprava ComfortJet má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním voze. Délka vlaku je zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h. V provozu budou s lokomotivami Siemens Vectron upravenými právě na tuto rychlost. Maximální rychlostí budou vlaky jezdit například na nové trati Koralmbahn v Rakousku nebo na trati z Berlína do Hamburku.
"Cestující na palubě nejmodernějšího českého vlaku najdou všechny služby 21. století spojené s cestováním na železnici, jako jsou například klimatizované interiéry, restaurační vůz, místa pro cestující na vozíku a rodiny s dětmi, místa pro kočárky, jízdní kola a velká zavazadla, palubní wifi síť, speciální okna umožňující snadný průchod signálu mobilních telefonů, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz, USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky a mnoho dalších výhod a služeb," uzavřel tiskový mluvčí Českých drah Filip Medelský.

ComfortJety do Berlína jezdí již i s jídelními vozy (1. srpna 2025, České dráhy)















