Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Bateriové vlaky najely téměř
sto tisíc kilometrů

 Trolejbusy pro Prahu dodá
turecká Bozankaya

 Bankovní kartou v Mostě
zaplatíme za rok a půl

 Počet cestujících ve Valmezu
překonal milion

Vlaky loni jely s menším zpožděním, než dříve

ČESKÁ REPUBLIKA - Přesnost vlaků loni vzrostla. Načas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 procent spojů Českých drah. Bylo to celkem téměř 2,2 milionů vlaků z více než 2,4 milionů sledovaných spojů.

Celkové průměrné zpoždění vlaku bylo jen 2 minuty a 36 vteřin a zpoždění pouze vlivem Českých drah pak bylo v průměru dokonce jen 48 sekund....


Ilustrační foto (9. dubna 2024, České dráhy)

"Loňské plnění jízdního řádu je druhé nejlepší od roku 2016. Oproti roku 2023 jelo na čas o 0,2% více spojů a to představuje v celkových číslech skoro 3 tisíce vlaků navíc. Další zvyšování přesnosti železnice závisí především na vlivech, které nemůžeme ovlivnit. České dráhy jako dopravce se loni podílely pouze na 12,5% ze všech případů zpoždění. Pokud bychom sledovali právě zdržení způsobená jen dopravcem, například jde o závadu na lokomotivě nebo voze, jelo by loni načas dokonce 98,7% našich vlaků. Drtivá většina zdržení je tak mimo náš přímý vliv," řekl Michal Krapinec, generální ředitel Českých drah. O něco více zdržení vlaků připadá na provozovatele dráhy, a to 18%. Jednalo se především o vliv výluk a závad na infrastruktuře.

Celkové průměrné zpoždění vlaku bylo jen 2:36 minuty a zpoždění pouze vlivem dopravce bylo v průměru dokonce jen 48 sekund. Tento údaj představuje hodnoty nejen z cílové stanice, ale také ze stanic a zastávek na celé trase vlaků a vychází z více než 46,5 milionů údajů. Pozitivních výsledků bylo dosaženo také ve spolehlivosti vlaků, kdy bylo odřeknuto nebo nahrazeno autobusy jen 0,78% všech plánovaných spojů. Odřeknutí drtivé většiny z nich bylo také spojeno se zářijovými povodněmi a jejich následky.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Největší podíl zpoždění, celkem 69,5%, připadá na ostatní vlivy, kam patří například míjení vlaků na jednokolejných tratích, čekání na přípoj tak, aby byly zachovány vazby mezi vlaky a cestující nemuseli čekat desítky minut na další spoj, ale také zpožděný příjezd vlaků ze zahraničí, dopady nepříznivých povětrnostních podmínek nebo zásahy složek integrovaného záchranného systému. Především v posledních dvou případech se navíc jedná o největší zdržení v důsledku až několikahodinového přerušení provozu kvůli popadaným stromům, sesuvům půdy nebo v důsledku činnosti záchranářů a práce vyšetřovatelů po nehodách na přejezdech nebo po sražení osob, které se nezákonně pohybovaly v kolejišti.

Z pohledu jednotlivých měsíců byly vlaky nejpřesnější v únoru, a to 91,8%, dále v březnu s hodnotou 91,6% a v prosinci s údajem 89,8%. Naopak nejméně přesné byly vlaky v září, kdy Česko postihly rozsáhlé povodně a vlaky musely na mnoha místech z preventivních důvodů nebo kvůli poškození infrastruktury dočasně zpomalit. V září jelo včas 82,8 % vlaků. Vliv povodní a odstraňování jejich následků ovlivňovalo jízdní řády ještě také v říjnu a listopadu. Na řadě míst dodnes pak platí pomalejší jízdy, což na přesnosti vlaků nepřidá. 


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!