Některé tratě se vlaků nedočkají dřív, než za rok
OLOMOUCKÝ KRAJ - Provoz na některých povodněmi poškozených tratích se podaří obnovit až v druhé polovině příštího roku. Některé tratě čeká provizorní obnova, aby železnice mohla dopravit lyžaře do Jeseníků.
Zářijové povodně podemlely či odplavily stovky metrů železničních tratí, na dalších místech pak poškodily mosty a propustky...
Poškozená trať v Jindřichově na Moravě (září 2024, Správa železnic)
Zatímco v Moravskoslezském kraji se podařilo většinu páteřních železničních tratí již zprovoznit, v Olomouckém kraji je situace radikálně horší. Ve velkém rozsahu je poškozená například železniční trať z Bludova do Jeseníku. "Jde hlavně o stovky metrů podemletých úseků, v nich bylo navíc poškozeno i kabelové vedení. Zatopeny byly přestavníky výhybek a zabezpečovací zařízení na přejezdech, síla rozvodněných toků se dále podepsala na minimálně osmi desítkách stavebních objektů, především mostů a propustků," informoval tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Během sezony dočasně zprovozní část tratě do Jeseníku
Trať se bude muset podle něj po opravách znovu podbít skoro v celém úseku od Rudy nad Moravou po Lipovou Lázně a také na dalších konkrétních místech mimo tento úsek. "Předběžně počítáme s tím, že by se z Bludova do Hanušovic mohlo jezdit zhruba v polovině listopadu. Z Hanušovic do Jeseníku pak přibližně od poloviny prosince. Druhý jmenovaný úsek se ale pravděpodobně otevře jen přechodně, k obsluze zimní sezony v Jeseníkách," dodal Gavenda s tím, že v příštím roce by pak měla následovat zásadnější oprava či rekonstrukce daného úseku.
Poškozený most v Rudě nad Moravou (září 2024, Správa železnic)
Nejdéle potrvá obnova poničených tratí na severu Olomouckého kraje. I tady je železniční infrastruktura značně poškozená, což se podepíše i na délce oprav. "Na úsecích Vápenná - Javorník ve Slezsku a Písečná - Mikulovice předpokládáme návrat vlaků až ve druhé polovině příštího roku," zmínil tiskový mluvčí Správy železnic.
V půlce prosince se vrátí vlaky do Osoblahy a Krnova
V Moravskoslezském kraji je mimo provoz pětice železničních tratí. Obnovení provozu na úseku Krnov - Skrochovice Správa železnic stejně jako na úseku z Krnova do Jindřichova ve Slezsku očekává ve druhé polovině prosince. V polovině prosince předpokládáme také dokončení oprav a obnovení provozu na Osoblažce. "Trať z Krnova ve směru na Bruntál byla sice zprovozněna již brzy po povodních, zde ale do 26. listopadu trvá plánovaná výluka mezi Branticemi a Miloticemi nad Opavou kvůli probíhající opravě mostů v tomto úseku. Proto i tady zatím jezdí náhradní autobusová doprava," vysvětlil pak trvající výluku mluvčí Dušan Gavenda.
Zcela poškozená trať v Jindřichově na Moravě (září 2024, Správa železnic)
Přes dřívější optimistické prognózy se protáhne obnovení provozu také na trati mezi Opavou a Kravařemi, kde při povodni došlo k rozsáhlému poškození trati, limitujícím prvkem je zde především významně poškozená opěra mostu přes řeku Opavu právě u Malých Hoštic. Zprovoznění tohoto úseku proto Správa železnic nyní předpokládá až zhruba v půlce příštího roku. Zbývající úseky z Kravař do Hlučína a z Kravař do Chuchelné jsou sjízdné. České dráhy sice koketovaly s myšlenkou obnovení provozu, protože v Kravařích během povodní zůstaly odstavené dvě Regionovy, nicméně z důvodů obtížného zbrojení a údržby od toho nakonec ustoupily. Nakonec vlaky měly být na přelomu října a listopadu odvezeny těžkou technikou.
Čtěte také...
- Vlaky se vrací na trať mezi Ostravou a Opavou (vydáno 11. října 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Trať mezi Žulovou a Velkou Kraší během povodní (září 2024, Správa železnic)