Dvoukolejný Branický most je již plně funkční
PRAHA - Vlaky opět začínají naplno využívat Branický most v Praze. Správa železnic zahajuje dvoukolejný provoz nejen na něm, ale i v navazujícím úseku přes Krč na přestavěnou zastávku Praha-Kačerov.
Vyšší kapacitu trati využijí kromě nákladních souprav také odkloněné osobní vlaky. Stavba začala loni v létě a vyšla na 2,6 miliardy korun...
Pohled na dokončený Branický most při zátěžové zkoušce (17. října 2024, Správa železnic)
"Branický most slouží železniční dopravě v metropoli od podzimu 1964. Šedesáté výročí své existence oslaví v plné síle a konečně i se dvěma kolejemi, pro které byl vybudován. Společně s navazujícím úsekem do Krče tvoří důležitou součást pražské železniční sítě," uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Zmíněný úsek využívají zejména nákladní vlaky, v blízké době ale výrazně vzroste jeho význam i v osobní dopravě. Zrekonstruovanou a kapacitnější trať budou kvůli probíhající přestavbě smíchovského nádraží a plánované rekonstrukci mostu na Výtoni využívat také vlaky mířící z Prahy do Berouna a dál do Plzně.
Rekonstrukce Branického mostu je další významnou železniční stavbou v oblasti pražské aglomerace, která umožní cestujícím častěji využívat vlak. "Právě v železniční dopravě je dobře vidět ohromný přínos dvaceti let českého členství v EU, jež si letos připomínáme: modernizované tratě, nádražní budovy i nové soupravy zpříjemňují cestování nám všem. Díky rozsáhlým evropským investicím již nejsme dopravní skanzen, ale moderní součást celoevropské dopravní sítě TEN-T," připomněl Martin Svášek ze Zastoupení Evropské komise v České republice.
Nové vybavení zastávky Praha-Kačerov (17. října 2024, Správa železnic)
Zavedení dvoukolejného provozu předcházela minulý čtvrtek zatěžovací zkouška Branického mostu. "Únosnost nově vybudovaných mostních konstrukcí prověřila motorová lokomotiva Sergej a parní Šlechtična. Testy prokázaly, že stavbaři odvedli dobrou práci a vlaky mohou začít naplno využívat obnovený most i úsek po novou odbočku na Spořilově," podotkl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Práce na takzvaném mostě Inteligence zahrnovaly obnovu kolejového svršku a trakčního vedení, nové je odvodnění a hydroizolační systém. Stavbaři dále vyměnili most přes Údolní ulici, zcela novou podobu získala zastávka na Kačerově. Tu nyní tvoří oboustranné nástupiště dlouhé 230 metrů se zastřešením a novou přístupovou lávkou s výtahem. Traťová rychlost se zvýšila až na 100 km/h.
"Druhou kolej na Branickém mostě jsme uvedli do provozu v souladu s harmonogramem. Tomu předcházelo bourání částí stávající konstrukce, zhotovení nové desky, říms a izolací následované technologickými pracemi a sanací železobetonové konstrukce podle stavu jejích jednotlivých částí," sdělil Aleš Gothard, ředitel a předseda představenstva společnosti Metrostav TBR. Dalšími zhotoviteli stavby byly firmy PORR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Náklady na rekonstrukci vyšly na 2,6 miliardy korun, dotaci z fondů Evropské unie činila 1,5 miliardy korun.
Čtěte také...
- Jedna kolej na Branickém mostě je už funkční (vydáno 2. července 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Pohled na zrekonstruovanou dvoukolejnou trať v Krči (17. října 2024, Správa železnic)