Rekonstrukce trati z Opavy do Krnova začíná
OPAVA, KRNOV - Na dlouhých 8,5 měsíců se již v pátek 1. dubna zastaví vlaky na železniční trati mezi stanicemi Opava východ a Krnov. Správu železniční dopravní cesty to bude stát 863 milionů korun.
Opraveny budou stanice Opava západ a Skrochovice, zastávky dostanou nová nástupiště a zvýšena bude i rychlost na trati...
Zrekonstruována bude stanice Opava západ (9. března 2016, Filip Vlček).
Výluka potrvá do 7. prosince a během tohoto období bude železniční trať výrazně zrekonstruovaná. Investice v sobě obsahuje jak rekonstrukci kolejové dráhy, tedy železničního svršku a spodku, tak i opravu nástupišť dotčených stanic a zastávek, modernizaci železničního zabezpečovacího zařízení, zřízení dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení, zabezpečení a rekonstrukci úrovňových železničních přejezdů, zajištění zatížitelnost mostů a propustků pro požadovanou přechodnost a zajištění prostorové průchodnosti.
Dále jsou v plánu nové dálkové kabely v úseku Opava východ - Krnov, zvýšení propustné výkonnosti na výhledovou dopravu a nové traťové i staniční zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním z jednotného ovládacího stanoviště v Krnově a dále dojde k modernizaci zabezpečovacích, sdělovacích a energetických zařízení.
Výrazné modernizace se dočká viadukt v Olomoucké ulici v Opavě (9. března 2016, Filip Vlček).
V rámci rekonstrukce v celkové hodnotě 863 milionů korun budou rekonstruovány také nádraží Opava západ a Skrochovice, v obou stanicích budou také výrazně zredukována kolejiště. "Ve stanici Opava západ bude kompletně rekonstruován železniční svršek a spodek, nástupiště, budou nově zřízeny bezbariérové přístupy na nástupiště a budou provedeny částečné úpravy výpravní budovy vyvolané technologií stavby," vylíčil seznam úprav tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš.
Zrekonstruují také viadukt v Opavě
Modernizace či výrazné redukce se dočká také železniční viadukt v Olomoucké ulici v Opavě, který nyní převádí čtyři jednotlivé koleje. Podle Marka Iliaše tak nově přes Olomouckou ulici povede jen jedna kolej na nové trámové ocelové prosté konstrukci. "Vzhled i dispozice mostu byla konzultována a schválena architektem města Opavy," ubezpečil Marek Iliaš s tím, že se rozšíří také chodníky pro pěší pod mostem.
Skrochovice čekají nové perony i redukce kolejiště (25. března 2016, Filip Vlček).
Cestující se tak musí obrnit trpělivostí, neboť během dlouhodobé výluky budou všechny vlaky nahrazeny autobusovou dopravou, která bude organizována podle výlukového jízdního řádu. V autobusech náhradní dopravy z Bruntálu do Opavy východ přes Horní Benešov platí jízdní doklady jako pro jízdu přes Krnov.
Zatímco u výchozí stanice Opava východ budou autobusy zastavovat u obvyklé zastávky, v Opavě západu tomu tak nebude. "Zastávka náhradní autobusové dopravy bude přesunuta na autobusovou zastávku 'Opava, SME' na ulici Krnovská. Důvodem tohoto přesunu je snaha o eliminaci zpoždění spojů náhradní autobusové dopravy při takto náročné výluce. České dráhy zajistily v těsné blízkosti této zastávky i prodejní místo jízdních dokladů," upozornila Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah s tím, že z toho důvodu nebude na nádraží žádný zaměstnanec Českých drah.
Nádraží v Holasicích by si mělo zachovat dosavadní ráz (25. března 2016, Filip Vlček).
Ve výlukovém jízdní řádu v některých případech dochází ke zrušení stávajících přípojů, a to především z důvodu očekávaného zpoždění spojů náhradní autobusové dopravy. Pro zajištění lepšího spojení v úseku Ostrava - Opava - Bruntál - Olomouc jsou navíc u rychlíků mezi stanicemi Opava - Bruntál nasazeny přímé autobusy, které zajistí návaznost spojů, která je při stávajícím vlakovém spojení. V těchto přímých spojích platí jízdní doklady ČD platné pro úsek Bruntál - Opava přes Krnov.
Stáhněte si...
- Výlukový jízdní řád železniční tratě 310 si stáhněte zde.
(zdroj: České dráhy).
Také zastávka Krnov-Cvilín dostane nové perony (25. března 2016, Filip Vlček).
České dráhy po dobu výluky zajistí u rychlíků mezi stanicemi Opava východ - Krnov také přepravu osob na invalidních vozících díky nasazení nízkopodlažních autobusů. U rychlíků je také zajištěna přeprava zavazadel a jízdních kol, avšak pouze do vyčerpání kapacity.
"Proto všem zájemcům o přepravu jízdního kola doporučujeme předchozí rezervaci. Přeprava jízdních kol bude navíc umožněna pouze ze stanice Opava východ do stanice Krnov a opačně, na ostatních zastávkách nebude nakládka a vykládka jízdního kola umožněna. Cestující budou také povinni u nakládky a vykládky osobně asistovat," dodala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Stanice Krnov, kde bude končit rekonstruovaný úsek (25. března 2016, Filip Vlček).