Zkušební jízdy autobusu Tedom C18G
V rámci zkušebních jízd se cestující v provozu městské hromadné dopravy v Ústí nad Labem setkali s kloubovým autobusem Tedom na zemní plyn.
Ten na Ústecku jezdil téměř celý duben a měl jen drobné závady. Autobus ujel přes šest tisíc kilometrů a my můžeme jen doufat, že se s vozem v Ústí opět brzy shledáme.
Především linka 11 byla pro Tedom domovskou linkou. Foceno 12. dubna 2011.
Autobus Tedom C18G byl poprvé vypraven na linku 11 v pondělí 4. dubna 2011. Od té doby byl v provozu především na linkách 11, ale také na lince 12 (jednou a 17 (čtyřikrát).
Kloubový autobus na plynový pohon, jehož tankování vozidla CNG bylo naprosto bezkonfliktní a dopravce nemusel řešit žádný problém, příjemné zelené barvy byl cestujícími i řidiči hodnocen kladně.
Autobus na mostě přes dálnici D8 u Úžína. Foceno 4. dubna 2011.
Dopravce musel řešit ovšem hned několik závad. Ta největší, která vůz odstavila z provozu na celé odpoledne ve středu 13. dubna, byla tekoupí pumpa. Z8vadu ale odstranil servis výrobce autobusu, společnost Tedom.
Autobus linky 11 jede v úseku Chlumec přejezd - Úžín. Foceno 4. dubna 2011.
Mezi dalšími závadami byla nestabilita vzduchového pérování, občas došlo k propadu přední části vozidla nebo k většímu zvednutí zadí části kloubového autobusu. O závadě výrobce ví a bude ji odstraňovat.
V budoucí koncepci vozu také hodlá řešit velký sklon brzdového pedálu.
Kloubový autobus Tedom vyjíždí od všebořického centra. Foceno 4. dubna 2011.
Je nutno také zlepšit přenos kamerového systému od dveřního prostoru na obrazovku řidiče. Obraz je nekvalitní.
Autobus v první den provozu jede od Revoluční k Divadlu. Foceno 4. dubna 2011.
Zapůjčený kloubový autobus Tedom C18G během 24 provozních dnů v Ústí ujel na třech linkách přes šest tisíc kilometrů takřka bez jediné závažné závady. Doufejme, že se s tímto autobusem brzy shledáme v pravidelném provozu MHD.