Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? X.
ÚSTÍ NAD LABEM - Setkání moderní techniky s tou starou. Tak by se dal popsat říjen roku 2006. Zatímco do Dubiček totiž jezdily Karosy z devadesátých let, v centru byl veřejnosti představen moderní trolejbus 25Tr.
/DESET LET ZPÁTKY/ Speciální seriál bude po celý rok připomínat, jak vypadala městská doprava i samotné Ústí v roce 2006...
Odhalený nový trolejbus typu 25Tr (12. října 2006, Filip Vlček)
Právě obnova zastaralého vozového parku byla tématem číslo jedna. Již v roce 2006 byl vozový park trolejbusů v Ústí nad Labem označován za nejstarší v rámci republiky, našli se i jedinci, kteří jej tou dobou porovnávali s dopravními podniky na Ukrajině.
Nicméně slib tehdejšího vedení ústeckého magistrátu se stal skutečností, a tak v rámci šestikusové dodávky nových trolejbusů byl 12. října na Mírovém náměstí slavnostně představen moderní trolejbus typu Škoda 25Tr. Nové vozy město pořídilo za výrazné podpory fondů Evropské unie. Nicméně ve své podstatě šlo ale také o poslední obnovu vozového parku na dalších osm let.
Dosud nojnovější trolejbus typu 22Tr na ince číslo 52 (12. října 2006, Filip Vlček)
Dosud poslední trolejbusy, které byly dodány, byly trolejbusy typu 22Tr označené evidenčními čísly 602 a 603. Tyto vozy byly do provozu nasazeny v říjnu roku 2002. Za připomenutí stojí také fakt, že vozy stejného typu jezdí ještě v Brně, jiné dopravní podniky je nenakupovaly, protože jejich výroba trvala velmi krátkou dobu.
Moderní trolejbusy, staré autobusy
Zatímco trolejbusy se dočkaly obnovy v podobě šesti zbrusu nových vozidel, na autobusových linkách jezdily i nadále ještě postarší Karosy. Dopravce se je sice snažil nasazovat již na méně frekventované linky, nicméně do provozu ještě značnou měrou zasahovaly. Nejčastěji byly k vidění na linkách číslo 4 do Stadic a Dubiček nebo na tradiční lince číslo 6 do Hostovic, Suché a Stebna.
Karosa ev.č. 7 na lince číslo 4 míří do Dubiček (16. října 2006, Filip Vlček)
V krajské dopravě se situace pozvolna stabilizovala, a tak v říjnu roku 2006 přestala jezdit příležitostná autobusová doprava. Z ulic Ústí nad Labem (a také Teplic) proto zmizely autobusy Dopravního podniku hlavního města Prahy, které na Ústecku zajišťovaly dopravu na linkách do Velkého Března a Úštěku. Do Prahy se tak vrátil mimo jiné i autobus Karosa ev.č. 4077 v typickém pražském nátěru.
Pražský dopravní podnik autobusy i s řidiči zapůjčil v rámci autobusové krize, kterou vyvolal Dopravní podnik Ústeckého kraje. Ten v rámci sporu o neproplacenou část ztráty ze dne na den přestal zajišťovat dopravu na většině linkách.
Pražský autobus na lince do Velkého Března a Úštěku (14. října 2006, Filip Vlček)
Své poslední měsíce provozu zažívá také železniční trať číslo 132, kterou obyvatelé kraje znají spíše pod přezdívkou Kozí dráha. Již v závěru roku 2006 se nad osudem železniční tratě z Děčína přes krušnohorské obce, jako je Libouchec, Telnice nebo Chlumec do Teplic v Čechách začalo smrákat, ale ještě rok to vlaky vydržely. Naposledy se po této trati vydaly v polovině prosince roku 2007.
V roce 2007 trať nechceme, v roce 2016 ano
O obnovení provozu se pokoušely občanská sdružení, ale jejich vytrvalost nebyla velká. Je zvláštní, že současné vedení kraje v roce 2016 se zavázalo turistické vlaky na Kozí dráze dotovat a obnovit tak zašlou slávu oblíbené turistické atrakce...
Motorový osobní vlak v Telnici mířící z Děčína doTeplic (8. října 2006, Filip Vlček)
Před deseti lety se stejně, jako v letošním roce, hovořilo také o dokončení dálnice D8 z Ústí nad Labem ke státní hranici s Německem. Snímky v dnešním díle seriálu Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí, zachycují prakticky již hotovou dálnici před osazením dopravního značení a doplnění vodorovného dopravního značení.
I tehdy dálnice budila rozpaky, nicméně termín jejího zprovoznění se blížil. Opět si jej stát vyložil jako vánoční dárek motoristům, protože první automobily na předposlední úsek dálnice D8 vyjely 21. prosince 2006...
Tunely Panenská na dálnici D8 poblíž hranic (11. října 2006, Filip Vlček)
Informační portál Vlčoun.cz bude po dobu celého roku v závěru měsíce čtenářům nabízet sérii několika fotografií, na kterých budou moci zavzpomínat nad tím, jak město vypadalo před deseti lety v roce 2006. Věříme, že pro mnohé čtenáře bude tato "sonda do minulosti" zpestřením Informačního portálu Vlčoun.cz.
Čtěte také...
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl I. (vydáno 29. ledna 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl II. (vydáno 26. února 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl III. (vydáno 29. března 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl IV. (vydáno 28. dubna 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl V. (vydáno 27. května 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl VI. (vydáno 29. června 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl VII. (vydáno 28. července 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl VIII. (vydáno 29. srpna 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl IX. (vydáno 4. října 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Pohled na německou část dálnice D8 v dáli (11. října 2006, Filip Vlček)