Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - VI.

ÚSTÍ NAD LABEM - Základní přestavba Mírového náměstí skončila. Finišovaly také dokonce práce také v Revoluční ulici, kde se pokládala finální vrstva asfaltu. Takový byl červen před deseti lety.

/DESET LET ZPÁTKY/ Speciální seriál bude po celý rok připomínat, jak vypadala městská doprava i samotné Ústí v roce 2006...


Nové moderní Mírové náměstí se stalo terčem kritiky (26. června 2006, Filip Vlček).

Přestavba Mírového náměstí byla v červnu dokončena. Po zeleném travnatém páse není ani památky a to, že se zastávky na Mírovém náměstí směrem k Divadlu nacházely v samostatném jízdním pruhu výše na náměstí, je patrné už jen ze starších fotografií. Nová vydlážděná plocha se ale stává terčem kritiky Ústečanů.


Dnes takovému snímku brání Palác Zdar (26. června 2006, Filip Vlček).

Obyvatelé, ale i návštěvníci krajské metropole kritizovali především nevhodnou dlažbu. Patrně největším trnem v oku ale byla citelná absence zeleně. Původní náměstí totiž ve svém okolí oplývalo zelenými koutky i se vzrostlými stromy, ale po dokončení přestavby se pár čerstvě vysazených stromů krčilo v horní části náměstí. A to tam podle původního projektu neměly být ani ty. A nové kašny ústa Ústečanům nezavřely...

Situace tehdy nakonec vyvrcholila v dodatečnou úpravu dlažby ve spodní části náměstí. I na tu si lidé ale těžko zvykali.


Průvod mažoretek proplétající se mezi autobusy MHD (23. června 2006, Filip Vlček).

V červnu 2006 finišovala také rekonstrukce Revoluční ulice mezi Mírovým náměstím a Divadlem. Po zdlouhavé několikaměsíční rekonstrukci, kdy byla doprava vedena vždy jen jedním jízdním pruhem a docházelo k častému vysmeknutí sběračů, stavební práce vyvrcholily finální pokládkou asfaltu. Ta probíhala za plného provozu vždy v jedné polovině vozovky za řízení provozu semafory.

Je nutné poznamenat, že zastávky Revoluční naproti obchodnímu domu Labe ještě neexistovaly. Dělníci ale již dokončovaly dlažbu a dopravní podnik se připravoval na osazování zastávkových označníků.


Autobus u Divadla, kde ještě není ani památky po rohovém domu (23. června 2006, Filip Vlček).

V závěru června se v Ústí nad Labem uskutečnily velkolepé oslavy 751. výročí založení města. Zatímco dopoledne se uskutečnil Memoriál živého Karla Tippmanna, což byla recesistická soutěž v běhu na lyžích, odpoledne se městem od Polikliniky přes Pražačku a Hraničář až k Divadlu na Lidické náměstí protáhl nebývale velký průvod několika stovek mažoretek včetně hudebního doprovodu.

Po dobu průvodu byla trolejbusová doprava nahrazena autobusy, které se pak proplétaly mezi jednotlivými mažoretkami. Navíc mezi zastávkami Hraničář a Divadlo byla doprava odkloněna okolo Městských lázní, tedy de facto v opačném směru průjezdu současné trolejbusové smyčky Panská.


Finální pokládka povrchu vozovky v Revoluční ulici (25. června 2006, Filip Vlček).

Pozvolna pokračovala také rekonstrukce hlavního nádraží. V plném proudu byla přestavba druhého nástupiště s navazující výstavbou další části podchodu. Železniční dopravy se stavební práce vesměs nijak výrazně nedotýkaly. Jediným omezením pouze bylo občasné několikadenní nahrazení posledního spěšného vlaku 1774 Větruše z Lovosic do Děčína náhradní autobusovou dopravou. Jinak byl provoz přes důležitý železniční uzel plynulý.

V souvislosti s pokračující přípravou výstavby trolejbusové tratě na Střekov probíhala také přestavba viaduktu nad silnicí z Předmostí na most doktora Edvarda Beneše. Kvůli ní byla autobusová doprava ze Střekova vedena přes křižovatku U Pěti oblouků.


Dopravu v místě řídily semafory (21. června 2006, Filip Vlček).

Poslední zmínku věnujeme zajímavé akci, která probíhala v první červencový den. Spolek České nezávislé dopravní sdružení zabývající se veřejnou dopravou si tehdy objednal k soukromé fotojízdě nízkopodlažní trolejbus 22Tr, aby s ním projel část trolejbusové sítě. V návaznosti na blížící se zprovoznění tratě na Střekov pak vznikla i fotografie linky číslo 60 s konečnou Karla IV. ačkoli tou dobou 'šedesátka' končila na Mírovém náměstí.

Budoucí trolejbusovou trať si pak zájemci projeli alespoň kloubovým autobusem Karosa ev.č 373, který byl označen jako náhradní autobusová doprava za linku číslo 60. Akce se tehdy objevila také v místních médiích. A v samostatném článku ji připomeneme začátkem července i na Informačním portálu Vlčoun.cz.


Demolice před výstavbou novému železničního viaduktu (8. června 2006, Filip Vlček).

Informační portál Vlčoun.cz bude po dobu celého roku v závěru měsíce čtenářům nabízet sérii několika fotografií, na kterých budou moci zavzpomínat nad tím, jak město vypadalo před deseti lety v roce 2006. Věříme, že pro mnohé čtenáře bude tato "sonda do minulosti" zpestřením Informačního portálu Vlčoun.cz.

Čtěte také...
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl I. (vydáno 29. ledna 2016).
Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl II. (vydáno 26. února 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl III. (vydáno 29. března 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl IV. (vydáno 28. dubna 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl V. (vydáno 27. května 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Soukromá fotojízda jako linka číslo 60 na Holoměři (1. července 2006, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!