Komplet! Všech 26 nových trolejbusů je v Ústí
ÚSTÍ NAD LABEM - Ve čtvrtek do všebořické vozovny dorazil poslední z šestadvaceti kusové dodávky nových trolejbusů. Obnova vozového parku je tak dokončena, vozy ještě čeká jejich slavnostní křest.
Trolejbus, který symbolicky uzavřel tuto obnovu vozového parku trolejbusů, se stal vůz budoucího evidenčního čísla 423...
Trolejbus ev.č. 422 před složením ve vozovně (23. září 2015, čtenář Karel).
Vozovna trolejbusů ve Všebořicích je oproti předchozím letům výrazně modernější. Zatímco plynule pokračuje proces modernizací starších trolejbusů typu 15Tr, respektive 15TrM, tak kromě toho je vozovna novým domovem pro 26 fungl nových trolejbusů. Dodávky moderních nízkopodlažních vozů skončila ve čtvrtek 24. září.
Dopravní podnik tak od loňského léta, kdy byl dodán první trolejbus ze zmíněné dodávky, disponuje celkem deseti kloubovými trolejbusy typu Škoda 27Tr Solaris a dalšími šestnácti patnáctimetrovými trolejbusy typu Škoda 28Tr Solaris.
Ve čtvrtek dorazil vůz budoucího ev.č. 423 (24. září 2015, čtenář Karel).
Po dodávce dvou trolejbusů minulý týden, o které Informační portál Vlčoun.cz informoval, tak tento týden dorazily zbývající čtyři patnácimetrové trolejbusy. Nejprve v pondělí byl do vozovny dodán trolejbus budoucího evidenčního čísla 426, v úterý následovala 'čtyřistadvacetsedmička', ve středu přijel vůz ev.č. 422 a dodávky ve čtvrtek zakončil trolejbus, který bude ústecké ulice brázdit jako vůz 423.
Tolejbusy tak nyní čeká instalace polepů s logem dopravního podniku, evidenčních čísel a dalších nutných informací včetně tarifu, aby mohly být poté zařazeny do provozu. I tyto vozí obdrží své sportovní patrony, přesné termíny slavnostního křtu se ale v současné době vypilovávají.
Toto je vůz ev.č. 422, za sklem je chybná cedulka (23. září 2015, čtenář Karel).
Všechny trolejbusy jsou vybaveny moderním informačním systémem. Dopravní podnik města Ústí nad Labem byl prvním dopravcem, který začal v ostrém provozu zkoušet a provozovat barevné informační panely, kdy číslo linky je znázorněno jinou barvou, než konečná zastávka. V prvních týdnech zkušebního provozusklízely panely kritiku, postupně si na novinku ale Ústečané zvykli.
Čtěte také...
- Barevné panely, ústecká novinka, budí rozpaky (vydáno 21. listopadu 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Poslední dodaný trolejbus před složením. Dodávka je kompletní (24. září 2015, čtenář Karel).
Pro úplnost připomeňme, že smlouva na dodání nových trolejbusů byla po dlouhých průtazích způsobených vyšetřováním policie v budově Regionálního operačního programu Severozápad podepsaná loni v únoru. V polovině července pak první trolejbus dorazil do ústecké vozovny - šlo o kloubový trolejbus budoucího evidenčního čísla 610, který cestující začal vozit od 1. srpna loňského roku.
Celkové náklady na nové trolejbusy činí 333 milionů korun, část podnik ale získal jako dotaci z regionálního operačního programu. A díky dodávce nových vozů se dopravní podnik zbavil cejchu 'nejstarší vozový park trolejbusů'...
'Čtyřista dvacet šestka' po pondělním složení (21. září 2015, čtenář Karel).