Výluka 22. - 23. října 2011
Předposlední a mlhavý říjnový víkend využil ústecký dopravní podnik k revoluční změně. Modernizace se dočkala výhybka V Rokli, během prací byla navíc posunuta blíže ke křižovatce ulic Malátova x Hoření.
Nový výhybka umožňuje průjezd vyšší rychlostí, což mnohým cestujícím zatraktivní cestu ústeckou městskou hromadnou dopravou.
Výhybka ještě na původním místě s trolejbusem linky 53. Foceno 21. října 2011.
Výhybka "V Rokli" se od počátků trolejbusového provozu v Ústí nad Labem nacházela v nejnižším místě Malátovy ulice, před zastávkou V Rokli. V prvopočátcích tudy jezdila například první trolejbusová linka číslo 51.
Do původní výhybky vjíždí trolejbus na lince 52. Foceno 21. října 2011.
Především nevhodná poloha byla jednou z příčin, proč dopravní podnik přistoupil k obnově právě této výhybky. Dalším důvodem byla také modernizace, neboť výhybka byla ještě v původním podvěsném systému.
Čilý pracovní ruch v místě nové výhybky. Foceno 22. října 2011.
S pracemi začali pracovníci vchního vedení již v sobotu 22. října ráno demontáží původní konstrukce výhybky a instalací dalších 100 metrů trolejového vedení k místu nové moderní tahové výhybky. Trolejbusová doprava na linkách 52, 53 a 54 byla po celý víkend nahrazena autobusy.
Pracovníci DP demontují rozvody původní výhybky. Foceno 22. října 2011.
Ještě v sobotu byla konstrukce výhybky hotová a na neděli si dopravní podnik nechal už jen její finální dokončení a zapojení. K tomu také došlo ještě během nedělního dopoledne, pracovníci vrchního vedení z místa odjeli okolo 13.00 hodiny.
První náznaky nové výhybky se objevily v sobotu odpoledne. Foceno 22. října 2011.
Díky tomu bylo možné ještě odpoledne vypravit na trolejbusovou linku číso 54 opět trolejbusy. První z nich nově zprovozněnou výhybku projely pod dohledem dispečera.
Místem prací opatrně projíždí Citybus ev.č. 12 na lince číslo 54. Foceno 22. října 2011.
Díky menšímu úhlu odbočujících větví trolejového vedení došlo ke zvýšení komfortu jízdy. "Tahová výhybka se pak dá projíždět rychlostí 35 - 40 km/h, a cestující tedy na rychlosti jízdy vozidla téměř nepoznají, že projíždějí trolejovým větvením," uvedl web dopravního podniku.
Dokončovací práce na nové výhybce. Foceno 23. října 2011.
V roce 2011 plánuje dopravní podnik modernizaci ještě jedné výhybky, a sice té sjezdové na Elbě. I tady cestující změnu pocítí, neboť i zde bude možný rychlejší průjezd vozidel.
Jeden z prvních trolejbusů projíždí novou výhybkou. Foceno 23. října 2011.
V trolejbusové síti, která dosahuje 85 kilometrů jednostopého vedení, je hned několik výhybek. Nejnovější byla do dubna roku 2007 u Divadla. Šlo o předváděcí výhybku společnosti Elektroline, která zde byla ovšem odinstalována během rozsáhlé úpravy komunikací.
Do nové výhybky vjíždí trolejbus na lince číslo 54. Foceno 23. října 2011.