PID ukázal změny, jak se bude jezdit do tří let
PRAHA - Cestující v hlavním městě čekají v následujících letech výrazné změny v trasách linek MHD. Do jara roku 2028 vznikne šest nových tramvajových tratí, které ovlivní spojení pro 150 tisíc lidí denně.
Nejblíže je ke zprovoznění krátká trať přes Dvorecký most. Její význam ale zvýší operativitu sítě a ovlivní tramvaje i autobusy napříč hlavním městem...

Pražské tramvaje čeká v následujících letech velký boom (10. listopadu 2025, ROPID)
Nové koleje povedou přes Dvorecký most, na Jarov, Václavské náměstí, Strahov, Malešice a Nové Dvory. Přestože pražská tramvajová síť patří mezi nejhustší a nejvytíženější na světě, stále existují oblasti bez dostatečného spojení i úseky, kde je provoz na hranici kapacity. Nové tratě tyto mezery zaplní a nabídnou rychlejší, pohodlnější i ekologičtější dopravu. Nyní představujeme konkrétní a podrobný plán, jak budou vedeny jednotlivé tramvajové linky po otevření jednotlivých tramvajových novostaveb a zároveň jak se promění okolní autobusová síť, která tramvajové linky doplňuje.
"Pražská tramvajová síť patří mezi nejhustší na světě, ale město dál roste a potřebuje nové spojnice. Stavíme tratě, které mají smysl. Propojují čtvrti, zrychlují dopravu a přinášejí lidem každodenní komfort. Rozvoj tramvajové dopravy není jen investice do kolejí, ale především do kvality života a budoucí udržitelnosti Prahy," řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda při zahájení speciálních jízd na vloženém pořadí linky číslo 3 mezi Dvorci a Bílou labutí. Právě tato tramvaj v podobě nové tramvaje 52T dostala za úkol v pondělí a úterý informovat Pražany o chystaných změnách tramvajových a autobusových linek nejen po březnovém zprovoznění Dvoreckého mostu.
Komplexní informace...
- Nové tramvajové tratě pro 150 000 cestujících každý den (vydáno 10. listopadu 2025)
(zdroj: www.pid.cz)

Pražské tramvaje čeká v následujících letech velký boom (10. listopadu 2025, ROPID)
ROPID v tramvaji představil nový přehledový dokument, který podrobně popisuje budoucí vedení linek tramvají a návazných autobusů po otevření jednotlivých nových úseků. Dokument obsahuje přehled všech šesti nových tratí, detailní mapy linek a návazných autobusů, vizualizace nových úseků, podrobný přehled změn zastávku po zastávce a celková schémata vedení tramvajových linek pro každou etapu. "Finální podoba je výsledek intenzivních konzultací jak s vedením Prahy, jednotlivými městskými částmi, tak i Dopravním podnikem hlavního města Prahy. Cílem bylo nejen co nejlépe obsloužit nové tramvajové tratě, ale také vyřešit některé dlouhodobé kapacitní problémy v jiných částech Prahy," doplnil Martin Šubrt, náměstek ředitele ROPID pro městskou dopravu a marketing.
Prvními změnami, které obyvatela a návštěvníky Prahy čekají, jsou ty v oblasti Smíchova a Dvorců. Na začátku března bude totiž zprovozněn Dvorecký most, po kterém budou jezdit dvě tramvajové linky a čtyři linky autobusů. V rámci tohoto projektu dojde ke změnám v provozu autobusů na pankrácké pláni. Dvojnásobek autobusů bude celotýdenně propojovat Budějovickou se Smíchovem, tramvaje nově zajistí přímá spojení z Modřan na Malou Stranu či do Dejvic, z Barrandova do Podolí a z Podolí na I. P. Pavlova. V rámci těchto změn dojde i k posílení provozu v dalších částech Prahy.
K plánovaným změnám linkového vedení se Informační portál Vlčoun podrobněji vrátí v následujících dnech.

Pražské tramvaje čeká v následujících letech velký boom (10. listopadu 2025, ROPID)


















