Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Na Nové Dvory tramvaje mohou vyjet za 3 roky

PRAHA - Již v roce 2027 by měl být zahájen provoz tramvají na prodloužené trati z Libuše na smyčku Nové Dvory. Dopravní podnik obdržel pravomocné povolení záměru stavby tratě dlouhé téměř dva kilometry. 

Prodloužením tratě odpadne nutnost na tramvajovou linku do Libuše nasazovat výhradně obousměrné tramvaje typu KT8D5, kterých je nedostatek...


Vizualizace nové tramvajové tratě na Nové Dvory (vizualizace: Metroprojekt Praha/GENTE)

Nová trať Libuš - Nové Dvory bude 1,8 kilometru dlouhá, vybavená bude dvěma páry zastávek a jednou nácestnou a bude ukončena blokovou smyčkou. Pražský dopravní podnik letos vyhlásí veřejnou zakázku na jejího zhotovitele s předpokládaným zahájením realizace v roce 2026 a zprovozněním v roce 2027. Předpokládané stavební náklady této tratě činí cca 1,5 miliardy korun z důvodu rozsáhlých přeložek distribučních vodovodů v rámci akce. Tramvajová trať bude začínat ve stávající zastávce Libuš, která během výstavby získá definitivní uspořádání a podobu. Současnou úvrať zde nahradí dvoukolejná trať. V zastávce Libuš bzniknou také základy podchodu k budoucí stejnojmenné stanici metra D, aby během její výstavby nebyl přerušován provoz tramvají.

Nová trať dále povede Novodvorskou ulicí severním směrem ke stávajícím autobusovým zastávkám Přírodní. Ty budou nahrazeny novým párem stejnojmenných zastávek sdružených pro tramvaje i autobusy, které budou obsluhovat okolní zástavbu, zejména bloky panelových domů v Mirotické ulici. Trať pokračuje dále severním směrem a za křižovatkou Novodvorské ulice s Chýnovskou bude ukončena blokovou, jednokolejnou, jednosměrnou smyčkou vedenou Novodvorskou, Durychovou, Libušskou a Chýnovskou ulicí. V Durychově ulici vznikne výstupní a nástupní zastávka.

Ve smyčce bude druhá kolej pro odstav tramvají

V Chýnovské ulici, pouze ve směru do centra a do Modřan, vznikne nácestná zastávka Chýnovská. V blokové smyčce v Novodvorské ulici dopravní podnik počítá s vybudováním druhé koleje pro odstav tramvají. Zákryt tramvajové tratě v Novodvorské ulici mezi zastávkou Libuš a Chýnovskou ulicí bude v převážné míře tvořen vegetačními pásy ze suchomilných rostlin mimo oblast zastávek a přejezdů, kde bude dlažba nebo asfaltový povrch. Všechny zastávky budou zcela bezbariérové, vybaveny městským mobiliářem včetně informačních panelů.


Vizualizace nové tramvajové tratě na Nové Dvory (vizualizace: Metroprojekt Praha/GENTE)

"Máme pravomocné povolení na dvoukilometrovou trať z Libuše do Nových Dvorů. A to jsme přitom tramvaj do Libuše dovedli z Modřan teprve nedávno! Tady ale nové koleje dávají perfektní smysl - v okolí se chystá rozsáhlá bytová výstavba a po otevření metra D tu vzniknou přestupní uzly ve stanicích Libuš a Nové Dvory. Investice do tramvajové dopravy jsou pro nás zkrátka prioritou. Veřejnou dopravu totiž využívá většina Pražanů a naším cílem je, aby byla rychlá, pohodlná a spolehlivá," řekl první náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib.

Tramvajová trať Libuš – Nové Dvory zajistí kapacitní obsluhu stávající i připravované zástavby v oblasti Libuše a Nových Dvorů nezávislou na automobilové dopravě. Pro větší část obyvatel bude zajištěno přímé spojení tramvají do centra města, využívané hojně od roku 2023 již z Libuše. Po zprovoznění čtvrté linky metra bude tramvaj také návaznou dopravou na metro D. "Vítám, že jsme se zásadně posunuli v odstranění úzkého dopravního hrdla v podobě úvratě v Libuši. Těším se, že v úseku Sídliště Modřany - Libuš - Nové Dvory budou moci jezdit jednosměrné tramvaje, které jsou pro tuto dálkovou relaci z centra města mnohem vhodnější nežli současné vozy KT8," dodal Jan Šurovský, technický ředitel dopravního podniku. 

Smyčka reflektuje možnosti budoucí bytové výstavby

Investiční akce tramvajová trať Libuš – Nové Dvory je úzce koordinována nejen s přípravou metra D v této oblasti, ale také s rozvojovými projekty výstavby bytových domů plánovanými jak sesterskou městskou Pražskou developerskou společností, tak i soukromými firmami na Nových Dvorech a v Libuši. Další koordinace proběhla s Pražskou vodohospodářskou společností, protože součástí výstavby této tramvajové tratě bude také rozsáhlá přeložka vodovodních přivaděčů DN 1200 v Novodvorské ulici v celkové délce téměř dvou kilometrů potrubí dvou paralelně vedených řadů.


Každý druhý spoj linky číslo 17 pokračuje z Modřan až do Libuše (27. května 2023, FB PID)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!