Linka 147 odloží cyklonosiče, vrátí se na jaře
PRAHA - Již tento víkend skončí provoz cyklonosičů na lince 147 v Praze. Dopravní podnik hlavního města Prahy tuto možnost cestujícím nabízí již devátým rokem a na nezájem si rozhodně stěžovat nemůže.
Prakticky hned od roku 2016, kdy byla služba nabídnuta vůbec poprvé, se především o víkendech s kolem svezou i desítky cestujících...
Pohled na zadní čelo autobusu s cyklonosičem (26. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)
Upravené autobusy SOR s cyklonosiči na zádi vozidla jsou na linku číslo 147 mezi Dejvickou a Výhledy nasazovány od jara do podzimu. Konkrétní spoje, kde je přeprava kola na cyklonosiči možná, jsou označeny piktogramem jízdního kola na čelním informačním panelu a jejich plánované nasazení je vyznačeno v zastávkovém jízdním řádu. Stávající režim provozu je nastaven tak, že v pracovních dnech jsou autobusy nasazovány na 37 vybraných spojů s tím, že jde o každý druhý spoj linky. O víkendech pak jde o 33 spojů s tím, že do 20.00 hodin jde o všechny spoje dané linky.
Jízdní řád je uzpůsoben tak, že cestující si kolo připevní do cyklonosiče sám. Nástup s kolem je možný jen v zastávkách Dejvická a V Podbabě, výstup s ním je možný pouze v zastávkách Suchdolské náměstí a na konečné ve Výhledech. Letošní sezona skončí v neděli 17. listopadu posledním spojem ve 21.28 hodin z Dejvické na Výhledy.
Stáhněte si...
- Zastávkový jízdní řád linky 147 z Dejvické do 17. listopadu si stáhněte zde.
- Zastávkový jízdní řád linky 147 z Dejvické od 18. listopadu si stáhněte zde.
(zdroj: www.dpp.cz)
Že je spoj vybavený cyklonosičem informuje čelní panel (26. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)
Novinku poprvé médiím představili v květnu 2016 na pražském výstavišti zástupci Dopravního podniku hlavního města Prahy i zástupci magistrátu. Dopravnímu podniku se již tou dobou podařilo v několika etapách zavést a následně rozšířit přepravu jízdních kol v metru a tramvajích. Vzhledem k omezeným prostorovým podmínkám v interiéru autobusů a jejich odlišným provozním charakteristikám však byla přeprava jízdních kol uvnitř autobusů bez zásadních úprav nevhodná, ať už z důvodu omezení přepravy kočárků a invalidních vozíků, rizika znečištění či zranění v případě nutnosti náhlého brzdění.
"Osvědčí-li se zkušební provoz cyklobusů, poslouží jako vzor pro další kroky v tomto směru," uvedl po oficiálním představení novinky tehdejší generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Provoz autobusů s cyklonosiči si tehdy cestující velmi oblíbili. Největší zájem o přepravu kol byl evidován v letních měsících, kdy v pracovních dnech autobusy vozily v průměru 4 kola denně, o sobotách pět kol a o nedělích šest kol. O víkendech byl naopak největší zájem o přepravu kola v průběhu září, kdy v sobotu bylo přepravováno v průměru 11 kol a v neděli dokonce 12 kol.
Čtěte také...
- V Praze spouští provoz cyklobusů. Zkušebně (vydáno 5. května 2016)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Spoje dojezdí v polovině listopadu, pak vyjedou na jaře (26. září 2024, Vlčoun/Filip Vlček)