Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Začala stavba vozovny tramvají v Hloubětíně

PRAHA - Začala stavba vozovny v Hloubětíně. Stavební práce se v současné době ale nebudou soustředit na samotnou stavbu haly, ale na technologické objekty. V první etapě postaví samostatně stojící energocentrum a měnírnu. 

Stavba potrvá zhruba 10 měsíců, předpokládané celkové náklady první etapy výstavby nové vozovny Hloubětín jsou zhruba 120 milionů...


Pohled do prostor původní haly vozovny (4. listopadu 2020, DPP/Daniel Šabík)

Stavba nového energocentra a měnírny vozovny Hloubětín začala skrývkou povrchové zeminy a terénními úpravami parcel. Zítra budou práce pokračovat na zakládání stavby, DPP zahájí vrtání pilot, na kterých bude budova energocentra stát. V rámci stavby dopravní podnik zrealizuje také přeložky kanalizace, horkovodu, slaboproudového vedení, datových kabelů CETINu. Pražský dopravní podnik vybuduje také novou trafostanici, rozvodnu, kabelovody pro PRE, dráhové kabelovody a veškeré přípojky potřebné pro provoz vozovny.

Nové energocentrum počítá se zpracováváním energie z fotovoltaických článků, které Dopravní podnik hlavního města Prahy plánuje osadit na část připravované tramvajové haly. Energii z obnovitelných zdrojů bude dopravní podnik využívat pro potřeby provozu samotné vozovny. Zhotovitelem energocentra a měnírny vozovny Hloubětín jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a OHL ŽS ve sdružení Vozovna Hloubětín, EŽ+OHL.


Vizualizace nové tramvajové vozovny v Hloubětíně (nedatováno, DPP)

"První fázi stavby vozovny Hloubětín, což byly bourací a odklízecí práce staré deponovací haly, máme za sebou. Teď máme před sebou pozitivnější kroky: stavbu energocentra a následně i celé nové haly včetně přestavby areálu. Jsem rád, že po zhruba 70 letech vznikne v Praze nová vozovna. Tramvajová síť v Praze patří mezi nejrozsáhlejší na světě, moderní vozovnu si zaslouží. Pražská MHD dostane moderní zázemí s novým vybavením a technologiemi odpovídajícími 21. století," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Energocentrum a měnírnu bude dopravní podnik stavět zhruba 300 dnů. "Rádi bychom je zprovoznili do konce letních prázdnin 2021 a hned na to navázali zahájením stavby samotné deponovací haly pro tramvaje. V současnosti připravujeme veřejnou zakázku na zhotovitele zbylých etap, tedy nové deponovací haly a přestavby zbytku areálu. Chystáme se ji vypsat na začátku příštího roku. Dokončení celé stavby a zprovoznění nové vozovny Hloubětín plánujeme na konec roku 2022," doplnil generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.


Začala stavba energocentra, první etapy stavby vozovny (4. listopadu 2020, DPP/Daniel Šabík)

Nové energocentrum a měnírna po svém zprovoznění nahradí současné dosluhující technologické zařízení, které je umístěno v přístavku zbourané deponovací haly. V připravované vozovně Hloubětín bude energocentrum, měnírna, trafostanice a rozvodna v samostatném objektu, stavebně nezávislém na zbytku vozovny, což zjednoduší jakékoliv opravy, rekonstrukce nebo rozšíření v budoucnu. Budované energocentrum bude teplem zásobovat veškeré provozy ve vozovně Hloubětín, měnírna pak napájet přilehlou tramvajovou trať.

Projekt nové vozovny Hloubětín je v přípravě od roku 2016. V roce 2017 dopravní podnik získal na novou stavbu kladné stanovisko vlivu na životní prostředí EIA, o rok později územní rozhodnutí a povolení k demolici staré vozovny. Odstřel střešní konstrukce původní deponovací haly pro tramvaje proběhl v srpnu loňského roku a do letošního března v areálu prováděl bourací a odklízecí práce. Loni v dubnu dopravní podnik získal pravomocné stavební povolení pro první etapu stavby nové vozovny Hloubětín, tedy pro energocentrum, a letos také pro všechny ostatní etapy výstavby.


Odstavné koleje zatím končí před bývalou halou (4. listopadu 2020, DPP/Daniel Šabík)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!