Špatný stav tratě Praha prohlásila za zážitek
PRAHA - Převratné rozhodnutí padlo v případě rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici. Hlavní město se rozhodlo část tratě zachovat ve stávajícím stavu a provozovat ji jako součásti takzvané Zážitkové turistiky.
Cestující, kteří od roku 2021 pojedou tramvají mezi Lihovarem a Zlíchovem, si tak budou muset připlatit 50 korun za jednu jízdu...
Úsek, který bude zpoplatněn jako Zážitková turistika (31. prosince 2019, Silvestr Nový).
Příští rok vypukne rozsáhlá rekonstrukce Nádražní ulice na Smíchově. Celá trať se ale obnovy nedočká. "Rada města dnes schválila záměr rozšíření projektu Zážitková turistika o další atrakci. Jde o průjezd tramvají v úseku mezi zastávkami Lihovar a Zlíchov," potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz tiskový mluvčí pražského magistrátu Hít Vofman. Upřesnil, že jde o úsek začínající v prostoru zastávky Lihovar a překlenující železniční trať z Prahy do Berouna.
Tramvajová trať je v tomto úseku ve značně zajímavém technickém stavu, tramvaje tudy jezdí pomalu a výrazně se houpou. Připomínají tak houpačku. Informaci potvrdila také tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Řaneta Ehková. "Mohu potvrdit, že o projekt Zážitková turistika je velký zájem stejně, jako o jízdu tramvajovou retro linkou číslo 23, na kterou nasazujeme starší tramvaje T3. Byli jsme proto osloveni, abychom pro jednání zastupitelstva v půlce ledna připravili návrh na tarifní opatření," uvedla Ehková.
Pomalu jedoucí tramvaj mezi Zlíchovem a Lihovarem (31. prosince 2019, Silvestr Nový).
Dopravní podnik má již vypracováno několik variant, které na lednovém jednání zastupitelstva předloží k diskusi. Tou nejreálnější variantou je, že cestující projíždějící mezi zastávkami Lihovar a Zlíchov budou za tento zážitek připlácet 50 korun za jednu jízdu. "Na zastávkách Lihovar a Zlíchov budou vždy připraveni průvodčí, kteří při průjezdu od všech cestujících jízdné vyberou. Čas na to bude, jízda mezi těmito zastávkami trvá díky pomalé jízdě až 3 minuty, což tři revizoři v soupravě stihnou s přehledem vybrat," doplnila mluvčí dopravního podniku.
Proti záměru hlavního města se ale postavila starostka Prahy 5 Zenáta Rajíčková, podle které je návrh diskriminační. "Proč budou obyvatelé Hlubočep a Barrandova platit víc za menší komfort? Navíc to jasně povede k přetěžování autobusových linek, aby cestující ušetřili," rozčilovala se starostka. Na to jen krátce reagovala mluvčí dopravního podniku Řaneta Ehková, že v případě avizovaného přetížení linky 120 může být do Zážitkové turistiky zařazena později také.
Tristního stavu tramvajové tratě Praha náležitě využije (31. prosince 2019, Silvestr Nový).
Upozornění pro čtenáře: Toto je silvestrovský článek, tak jej pro dnešek berte s rezervou. Užijte si dnešní parádní oslavy konce roku 2019 a v novém roce přejeme jen to nejlepší! :-)