Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Praha si připomíná rok od obnovení trolejbusů

PRAHA - V těchto dnech si pražský dopravní podnik připomíná rok od obnovení provozu trolejbusové dopravy v Praze. Dynamicky nabíjené vozidlo vyjelo loni na podzim mezi zastávkami Letňany a Palmovka.

Dopravní podnik proto připravil pro příznivce trolejbusové dopravy na 14. října unikátní jízdy historického trolejbusu 8Tr ev.č. 494...


Prezentace trolejbusu 8Tr na točně Orionka (8. října 2010, DPP/Jan Šurovský).

"Vzhledem k tomu, že trolejové vedení je koncipováno pro moderní parciální trolejbusy, které značnou část trasy projíždějí na baterie, budou jízdy logisticky náročné. Trolejbus bude mimo trolejové vedení tažen silničním tahačem, přičemž cestující mohou být přepravováni pouze v úseku pod trolejovým vedením," řekl Jan Šurovský, vedoucí jednotky Historická vozidla. Nástup tak bude ve zvláštní zastávce Kundratka (přibližně na úrovni domu Prosecká 22) od 10.00 do 15.00 hodin v hodinovém intervalu. Trolejbus projede bez zastavování celou trasu až do zastávky Kelerka, kde bude nutno vystoupit.

Následně bez cestujících pojede až na kruhový objezd do Letňan, neboť dříve není možné vůz bezpečně otočit. Po přibližně 15 minutách bude umožněno cestujícím nastoupit na zpětnou jízdu v zastávce Kelerka ve směru Palmovka. Cestující nastoupí zadními dveřmi a průvodčímu se prokáží jízdenkou, kterou použili ve směru na Kelerku. V pravidelné zastávce linky č. 58 Kundratka jízda končí. Jízdenky za 35 korun budou prodávány přímo ve voze.


Právě na Orionce je vybudován památník trolejbusů (8. října 2010, DPP/Jan Šurovský).

Dopravní podnik hlavního města Prahy podporuje myšlenku ekologické dopravy a dále připravuje elektrifikaci vybraných autobusových linek. Projekt elektrifikace autobusové linky číslo 140 pokračuje ve své přípravné fázi. V mezidobí od schválení projektu představenstvem v březnu letošního roku byl vybrán zhotovitel potřebné projektové dokumentace a zahájeny práce na zhotovení dokumentace k územnímu rozhodnutí. Zároveň bylo podáno oznámení vlivů dopadů stavby na životní prostředí, takzvaný proces EIA.

Zároveň i nadále probíhá pilotní projekt dynamického nabíjení v Prosecké ulici, v rámci kterého vyjela od 1. července pravidelná trolejbusová linka číslo 58. Na této lince jsou testována vozidla, přičemž cílem je vyzkoušet i kloubové vozidlo, jelikož provoz na lince číslo 140 je a bude zajišťován právě kloubovými vozidly. Kvůli vyšší investiční náročnosti elektrifikace je cílem DPP maximálně využít stávající napájecí infrastrukturu tramvají, případně do budoucna i metra. Prioritou pro další etapy bude tedy zejména dostupnost stávající elektrické infrastruktury.


Parciální trolejbus při prvních jízdách v Praze s cestujícími (15. října 2017, Michal Fořt).

Náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek již dříve v rozhovoru pro Informační portál Vlčoun.cz deklaroval snahu o to zavádět parciální trolejbusovou dopravu do kopcovitých úseků, na kterých je nyní v současné době intenzívní provoz autobusů. "Jejich výběr proběhne až na základě výsledků testování v Prosecké ulici. Výhledově by dobíjecí elektrobusy mohly začít jezdit na celé lince 140 z Palmovky přes Letňany a Čakovice až do Miškovic. Z dalších lokalit by teoreticky mohlo jít třeba o Vysočanskou estakádu nebo kopec ze Smíchova na Strahov," uvedl Dolínek.

S čím se do budoucna nepočítá je vedení trolejbusové dopravy za hranice hlavního města, kam Praha plánuje rozvoj spíše železniční, popřípadně tramvajové dopravy. Nevyloučil však možnost využití jiných pohonů. Čeho se Pražané ale jistě nedočkají, je plně elektrifikovaná trasy linky od točny po točnu. "Podle mého názoru to nebude nutné ani potřebné. Spíš půjde o specifické řešení v jednotlivých úsecích, které navíc považuji spíše za překlenovací," řekl.


Mimo trolejové vedení bude historický trolejbus tažen Tatrou (15. října 2017, Michal Fořt).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!