Moderní trať na pražskou Podbabu otevřena
Datum 31. srpna 2011 bylo pro pražskou hromadnou dopravu významným dnem. Při slavnostním přestřižení pásky bylo do provozu uvedeno prodloužení tramvajové tratě z původní smyčky Podbaba do nového obratiště.
Pravidelný provoz byl zahájen 1. září od ranního výjezdu linkami číslo 2 a 8.
Smyčka Podbaba v těsné blízkosti železniční tratě. Foceno 29. srpna 2011
Zhruba 400 metrů nové tratě a 300 metrů původní oficiálně zprovoznili náměstek pro dopravy Karel Březina, generální ředitel pražského dopravního podniku Martin Dvořák a v neposlední řadě také Marie Kousalíková, starostka Prahy 6.
Smyčka Podbaba pohledem k bývalé smyčce. Foceno 29. srpna 2011.
Rekonstrukce tramvajové trati v Podbabě zahrnovala prodloužení tramvajové trati ze stávající smyčky Podbaba k místu plánované železniční stanice Praha – Podbaba v délce téměř 400 m. Došlo také k rekonstrukci 300 m stávající trati.
V těsné blízkosti smyčky se nachází železniční trať. Foceno 28. srpna 2011.
Na nově otevírané tramvajové trati do Podbaby jsou umístěny označníky s informačním systémem, který bude mít proti současně používanému několik novinek. V hlavě označníku budou umístěny dva zobrazovací prvky, tzv. lístečkový systém a LCD displeji.
Trať v prostoru bývalé tramvajové smyčky Podbaba. Foceno 16. srpna 2011.
Navíc v zastávce Podbaba směrem do centra města budou zastavovat tramvaje i autobusy – označníky tak budou poprvé v historii pražské městské hromadné dopravy zobrazovat on-line informace o odjezdech obou druhů dopravy.
Prostor nového obratiště 14 dní před zahájením provozu. Foceno 16. srpna 2011.
„Letošní modernizace tramvajových úseků byla velmi úspěšná. Podařilo se nám opravit čtyři strategické úseky, které se opět otevřou cestujícím prvního září. Modernizace tratí se obešla bez jakýchkoliv komplikací a proběhla podle stanoveného harmonogramu,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Martin Dvořák.
Slavnostní přestřižeí pásky v prostoru nové konečné Podbaba. Foceno 31. srpna 2011.
Prodloužení trati Podbaba představuje první etapu výhledového prodloužení tramvajové trati do Suchdola.
Otevření nové tramvajové tratě Podbaba 2011. Foceno 31. srpna 2011.
Základní údaje o stavbě:
Investor: Dopravní podnik hl. města Prahy
Projektant: METROPROJEKT Praha a.s.
Inženýring: Inženýring dopravních staveb, a.s.
Zhotovitel: EUROVIA CS, a.s.
Stavební náklady: 312 mil. Kč (z toho stavební náklady na prodloužení tramvajové trati jsou 216 mil. Kč) Stavba je spolufinancována z EU z Operačního programu Praha – Konkurenceschopnost.
Po slavnostním aktu se tramvaj vydala do vozovny Pankrác. Foceno 31. srpna 2011.
Rekonstrukci tramvajové trati v ulici Jugoslávských partyzánů a rekonstrukci kabelové trasy od měnírny Střešovice, která napájí tramvajový úsek v Podbabě prováděl Dopravní podnik hl. města Prahy. DPP zajišťoval také inženýring a je současně zhotovitelem. Náklady na tuto rekonstrukci byly v řádu 66 mil. Kč. Projekční práce v ulici Jugoslávských partyzánů připravil Metroprojekt Praha, projekční práce kabelové trasy zajistil Pragoprojekt a.s.
Podklady pro článek byly převzaty z webu Dopravního podniku hl.m. Prahy (www.dpp.cz).
Tramvaj Porsche 15T před vjezdem do vozovny Pankrác. Foceno 31. srpna 2011.