Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Nový odbavovací systém se spustí v listopadu

ZLÍN - Každým dnem jsou až dva trolejbusy a dva autobusy Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice vybaveny novými validátory. Ty jsou nutné spuštění nového bezkontaktního odbavení cestující, které se plánuje na konec listopadu.

Nový elektronický odbavovací systém nahrazuje stávající staré označovače jízdenek, celková hodnota zakázky včetně prací činí téměř 15 milionů korun...


Pokračuje montáž nového odbavovacího systému (7. května 2024, DSZO)

Pracovníci dodavatelské firmy v těchto týdnech intenzivně pokračují v montáži nových elektronických odbavovacích terminálů, takzvaných validátorů, do trolejbusů a autobusů. V současné době je již těmito novými přístroji vybaveno zhruba 90 procent vozidel MHD, která má dopravní společnost ve svém vozovém parku. "Na montáži pracují každý den dvě dvoučlenné čety montérů. Vybavení sólo vozidla novým odbavovacím systémem trvá přibližně šest hodin, u kloubového vozidla je potřeba ještě o hodinu více. Za dopoledne zvládneme dva vozy, další dva vozy během odpoledne," uvedl správce informačního systému Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Zbyněk Ondryáš.

Vozový park dopravce je tvořen necelou stovkou trolejbusů a autobusů. Ve starších vozech, kde nebyla připravena datová kabeláž, což je přibližně 40 procent vozového parku, se předem musí natáhnout nové vedeni UTP. V sólo vozech je to 35 metrů kabelu, v kloubových vozech 70 metrů. "Je vždy problém dostat se přes kloub, kde má každý výrobce trolejbusu nebo autobusu jiný systém vedení a zavěšeni kabelů," popisuje Zbyněk Ondryáš. Montáž validátorů není jednoduchá záležitost, čítá hned několik náročných úkonů. 


Pokračuje montáž nového odbavovacího systému (7. května 2024, DSZO)

Nejprve se musí demontovat původní označovače jízdenek, následně musí proběhnout zaizolování, vyvázání a zatáhnutí staré kabeláže a v některých případech i posunutí tlačítek zastávek na znamení. Následuje protažení kabelů UTP, osazení držáku validátoru a zaslepení starých otvorů, nalisování konektorů na konce kabeláže, úprava rozvodu v elektroinstalační krabici, osazení nových komponent, přepojení logiky napájení a datových cest, testování kabeláže, osazení nového validátoru ke všem dveřím vozidla, úprava software palubního počítače a testování funkčnosti celého systému.

Dohromady se do všech trolejbusů a autobusů namontuje přes 300 kusů nových validátorů. "Předpokládáme, že bychom s montáží do všech vozidel mohli být hotovi do konce prázdnin," odhaduje správce informačního systému. Validátory zatím slouží ve vozidlech cestujícím jen pro označování papírových jízdenek. Pro bezhotovostní úhradu jízdních dokladů začnou být funkční pravděpodobně koncem listopadu tohoto roku. Dodavatelem nového elektronického odbavovacího systému pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice je firma Future technologies. Cena činí 14,9 milionu korun, z toho 12,7 milionu korun získá dopravce z evropských zdrojů v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.


Pokračuje montáž nového odbavovacího systému (7. května 2024, DSZO)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!