Dopravu ve Zlíně omezí rekonstrukce nadjezdu
ZLÍN - Rekonstrukce silničního nadjezdu spojujícího centrum s největším zlínským sídlištěm Jižní Svahy se dotkne také městské hromadné dopravy. Od pondělí bude doprava svedena ze čtyř jízdních pruhů pouze do dvou.
Během plánované výluky, která se uskuteční v neděli a v noci na pondělí, budou montéři překládat trolejové vedení...
Nadjezd mezi centrum Zlína a největším sídlištěm (15. června 2016, DSZO).
Perná noc čeká na pracovníky údržby vrchního vedení Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice. Z neděle 24. na pondělí 25. července 2016 musí přeložit trolejové vedení v Gahurově ulici, protože zde začala rozsáhlá rekonstrukce tohoto důležitého silničního nadjezdu. Doprava tady bude svedena do listopadu na západní polovinu mostu, příští rok se pak situace obrátí a několik měsíců se bude jezdit jen po východní polovině.
Uzavírka východní poloviny vozovky na nadjezdu začne v pondělí 25. července. Místo původních čtyř jízdních pruhů budou mít motoristé k dispozici jen dva na západní polovině nadjezdu, jeden pro každý směr jízdy. Jde o hlavní dopravní spojení největšího zlínského sídliště Jižní Svahy s centrem města. Omezení se týká i provozu MHD. Po nadjezdu jezdí trolejbusy linek číslo 6, 8, 9, 10, 14 a autobusy 32 a 33. V důsledku stavebních prací na nadjezdu dojde také k posunutí zastávky Čepkov ve směru jízdy na Jižní Svahy ze současného umístění na provizorní stanoviště v blízkosti Baťovy vily.
Nadjezd je ve špatném technickém stavu (15. června 2016, DSZO).
"Na překládce trolejového vedení do nové polohy budou pracovat naši montéři v neděli 24. července odpoledne a během noci. Je zapotřebí, aby bylo vše hotovo do pondělních čtyř hodin a ranní spoje již mohly vyjet s využitím posunutého vedení," uvedl vedoucí elektrotechnického a investičního úseku dopravce Petr Tkáč.
Nevyjede ani historický trolejbus 9Tr
Během překládky trolejového vedení v neděli 24. července odpoledne bude v celém centru Zlína vypnuto elektrické napájení vedení. "To znamená, že na všech trolejbusových linkách budou moci v tu dobu jezdit jen trolejbusy s dieselagregátem nebo autobusy. Ve vozovně tedy budou muset zůstat stát bez ohledu na počasí i všechny trolejbusy s klimatizací a nebudeme moci vypravit ani prázdninový nedělní historický trolejbus Škoda 9Tr," upozornil vedoucí dopravního úseku dopravní společnosti Pavel Nosálek.
Trolejové vedení je již připraveno na převěsy trolejí (15. června 2016, DSZO).
Zatímco v neděli se zpoždění neočekávají, horší to bude od pondělí po uzavření poloviny mostu, pokud by se na něm začaly tvořit kolony vozidel. "Situaci by prospělo, kdyby motoristé, u nichž je to možné, používali po dobu rekonstrukce nadjezdu raději náhradních tras přes Prštné nebo přes Vršavu," doporučil závěrem hlavní dispečer Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Polách.
Připomeňme, že rekonstrukce nadjezdu ve Zlíně pocházejícího z roku 1986, po kterém projede až 17 tisíc aut denně, přijde téměř na 54 milionů korun. Jedním z hlavních důvodů rekonstrukce silničního nadjezdu a navazujícího úseku silnice je odstranění špatného technického stavu nosné konstrukce včetně izolace a spodní stavby mostu a nevyhovujícího stavu povrchu vozovky, který má hlavní dopad na bezpečnost a plynulost silniční dopravy.
Pohled na část nadjezdu nad železniční stanicí Zlín střed (21. července 2015, Filip Vlček).
Celková délka stavební úpravy silnice včetně mostu je 454 metrů, z toho délka mostu je 196,6 metru. Rekonstrukce mostu bude spočívat v celkové obnově mostního svršku včetně hydroizolace a odvodnění mostu, v sanaci nosné konstrukce a spodní stavby mostu. Stavba bude řešit i úpravu stávajících inženýrských sítí umístěných na mostě a v navazujících úsecích silnice, úpravu trakčního vedení a veřejného osvětlení na mostě, vybudování kanalizace pro odvodnění nosné konstrukce pod mostem a úpravu světelného dopravního signalizačního zařízení.
Stavební ruch skončí za dva roky
Současně bude provedena rekonstrukce křižovatky s místní komunikací Vodní v délce 54 metrů. Zde a rovněž na navazujícím úseku silnice směrem na Mladcovou a sídliště Jižní Svahy v délce 204 metrů budou vyměněny asfaltobetonové vrstvy vozovky. Současné šířkové a směrové uspořádání silnice zůstane zachováno. Celá stavba bude ukončena nejpozději do poloviny června 2018.
Trolejbus na nadjezdu míří z centra Zlína na Jižní Svahy (21. července 2015, Filip Vlček).