Mostecký DP obdržel první článkovou tramvaj
MOST, LITVÍNOV - Zbrusu novou tramvaj obdržel v polovině minulého týdne Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova. Jde o první článkovou tramvaj, která začne jezdit s cestujícími v pravidelném provozu.
První cestující by článková tramvaj EVO2 mohla svézt zkraje příštího roku, kdy mají být dodány ještě další dvě tramvaje stejného typu...
Skládání nové tramvaje v areálu vozovny (12. prosince 2019, DP Mostu a Litvínova).
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova obdržel první vánoční dárek. Po nedávném dodání nových autobusů SOR, z nichž jeden byl dokonce prezentován na veletrhu autobusů Czechbus konaný v pražských Letňanech v závěru listopadu, nyní obdržel první ze tří nových článkových tramvají. Zbrusu nová dvoučlánková tramvaj ve slušivém nátěru se žlutou, červenou a černou barvou nese označení EVO2 a vychází z koncepce provozovaných vozů v Liberci.
"Jde o první tramvaj z projektu Pořízení tří kusů nízkopodlažních tramvají. Další by měly následovat v lednu a v únoru 2020. První EVO2 bude po doplnění odbavovacího zařízení a absolvování potřebných zkušebních jízd nasazena do provozu v lednu. Další dvě tramvaje z druhého projektu očekáváme v průběhu příštího roku," informoval ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova Daniel Dunovský. Nová tramvaj EVO2 je 21,9 metrů dlouhá a nabídne 54 míst k sezení. Zároveň pojme ještě až 90 stojících cestujících.
Nová článková tramvaj dorazila do DP (12. prosince 2019, DP Mostu a Litvínova).
Zastaralý vozový park vozoven v Mostě a Litvínově skládající se z tramvají typu T3 nebo Astra si dopravní podnik dosud obnovoval vlastními silami. Úplně první rekonstruovaná tramvaj označená jako LFR.S byla vypravena na první jízdu téměř před třemi lety 2016. Nasazením částečně nízkopodlažní tramvaje v roce 2016 došlo ke zkvalitnění tramvajové dopravy mezi oběma městy. Dopravní podnik tímto počinem pokračuje v obnově vozového parku tramvají ve shodě o udržení a rozvoji tramvajové bezemisní dopravy navzdory jednotlivým návrhům o jejím zrušení.
Alternativní způsob pořízení nízkopodlažních tramvají v podobě přestaveb starších té trojek se dopravní podniku rozhodl na základě finanční náročnosti nákupu nových tramvají. První tramvaj typu T3 ev.č. 253 byla také vlastními silami rekonstruována na moderní vozidlo typu Vario LFR.S, které je částečně nízkopodlažní a vzhledem k tomu, že se pohybuje na meziměstské trati, je i vybavené wifi sítí. V loňském roce pak proběhla plánovaná přestavba další tramvaje.
Interiér nové nízkopodlažní tramvaje (12. prosince 2019, DP Mostu a Litvínova).