Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Trolejbusy spojí Prahu s Boleslaví i Kostelcem

STŘEDOČESKÝ KRAJ - Téměř miliardu korun spolyká záměr hlavního města Prahy a Středočeského kraje rozšířit trolejbusovou dopravu do Brandýsa nad Labem, Staré Boleslavi a Kostelce nad Labem. Stavba má začít za tři roky.

Už příští rok by přitom měla být zprovozněna trolejbusová linka spojující Palmovku a Letňany s Čakovicemi a Miškovicemi...


Zatím trolejbusy neopustily Prahu (27. září 2019, Vlčoun.cz/František Živnůstka)

Hlavní město Praha s Dopravního podnikem hlavního města Prahy a Středočeským kraji začínají pracovat na dvou projektech, které se přiblíží cíli pro rok 2030 ve snížení emisí až o třetinu. "Cílem elektrifikace je zlepšit stav životního prostředí, kdy budou naftové autobusy nahrazeny bateriovými trolejbusy. Nezatěžují okolí žádnými emisemi, jsou tiché, a tím zlepšují životní prostředí místním i cestujícím. Mají také mnohem delší životnost než běžné autobusy," řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Pro nasazení bateriových trolejbusů bude potřeba vybudovat nezbytný rozsah nabíjecí infrastruktury, konkrétně se má jednat o průběžné trolejové vedení ve vybraných úsecích linek, měnírny a kabelové trasy. V následujících dvou letech se počítá s podrobnou projektovou přípravou a majetkoprávním zajištěním záměrů, od roku 2024 by měla začít postupná elektrifikace. Oba projekty bezemisní dopravy v rámci propojení Prahy se Středočeským krajem tak budou v souladu s cíli Klimatického závazku hlavního města Prahy i Koncepce využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy pražského dopravního podniku.


V rámci testování spojují Palmovku s Letňany (27. září 2019, Vlčoun.cz/František Živnůstka)

První úsek má spojit dopravní uzly Letňany, Prosek, Vysočanská a Českomoravská se souměstím Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, které dnes obsluhuje příměstská autobusová linka 375. S ohledem na neustále rostoucí přepravní poptávku na této lince by díky provozu bateriových trolejbusů mohla být otevřena možnost zde v budoucnu nasazovat i kapacitní tříčlánková vozidla. Pod trolejí má být zhruba 70 procent trasy. Druhý projekt se týká úseku mezi terminálem Letňany a Kostelcem nad Labem, kde aktuálně funguje linka 377. Tady se má podíl částí trasy s trolejí pohyboval v délce až 88 procent trasy.

Odhadované investiční náklady na realizaci stavby jsou v prvním případě zhruba 566 milionů korun a druhém 385 milionů korun. Hlavní město by však hradilo pouze podíl odpovídající délce trolejbusové dráhy ležící na jeho území, počítá se i s dotacemi Evropské unie. Středočeský kraj nechal už dříve vypracovat ověřovací studii rozvoje parciálních trolejbusů na svém území a v návaznosti na to vznikl i podrobný dopravní model a ekonomické zhodnocení obou záměrů. 


Za tři roky by mohly jezdit i do Brandýsa (27. září 2019, Vlčoun.cz/František Živnůstka)

Výběr těchto dvou linek, které mají konečnou zastávku v severovýchodní části Prahy, není náhodný. V tomto místě totiž mohou dobře navázat na již připravovanou infrastrukturu pro bateriové trolejbusy na lince 140 mezi Palmovkou a Miškovicemi. Linka 375 mířící do dvojměstí Brandýs nad Labem-Stará Boleslav navíc na své trase mezi Prosekem a Vysočany zároveň vytvoří zárodek budoucí elektrifikace takzvané východní autobusové tangenty, tedy souboru linek propojujících Letňany, Prosek, Vysočany, Žižkov, Malešice, Skalku a Zahradní Město/Jižní Město.

Dopravní podnik hlavního města Prahy získal pravomocné stavební povolení na elektrifikaci autobusové linky číslo 140 minulý týden. Dopravní podnik pro provoz na této lince chystá v nejbližších týdnech vyhlášení veřejné zakázky na nákup 15 nových kloubových bateriových trolejbusů, které bude na tuto linku nasazovat. Stavební práce plánuje dopravní podnik zahájit ještě letos a první cestující by se novými trolejbusy na lince Palmovka – Letňany – Čakovice – Miškovice mohli svézt na konci příštího roku.


Dopravní podnik plánuje rozvoj za hranice Prahy (27. září 2019, Vlčoun.cz/František Živnůstka)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!