Z Prahy do Neratovic jezdí kloubové autobusy
STŘEDOČESKÝ KRAJ - Obyvatelé Neratovic a okolních obcí se v druhé polovině května na lince 348 dočkali nových kloubových autobusů, které jim zpříjemní cestu do práce či do školy. Zkapacitnění dopravy má přilákat nové cestující.
Nové kloubové autobusy SOR splňující nejpřísnější emisní normu EURO 6 také znamenají výrazné snížení hlukové a emisní zátěže...
Slavnostní křest autobusu v Líbeznici u Prahy (17. května 2019, ROPID).
"Dodávka nových kloubových autobusů, kterých bude celkem deset, vyplývá z nárůstu počtu cestujících mezi Prahou a Středočeským krajem, z čehož vyvstává potřeba po nasazení větších autobusů, které by přetíženému dopravnímu systému odlehčily," uvedl radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl. Deset moderních kapacitních autobusů je vybaveno klimatizací, vysokými pohodlnými sedadly a větším počtem LCD obrazovek s informacemi o zastávkách.
Integrovaná doprava Středočeského kraje dlouhodobě požaduje po dopravcích, aby začali pořizovat více kapacitních autobusů, jelikož to pomáhá efektivně posílit vytížené linky. "Například kloubový autobus má kapacitu až o 50 procent vyšší, avšak vícenáklady se u tohoto typu autobusu zvyšují o zhruba 15 až 20 procent," uvedl zástupce ředitele pro dopravu a marketing Integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš. Kapacitní autobusy také lépe zvládají nárazovou poptávku, zejména u dopravy do škol nebo do zaměstnání. Kdyby se veřejná doprava neposílila kloubovými autobusy, muselo by se nasadit více standardních autobusů, což by bylo mnohem dražší, a také by bylo potřeba více řidičů, kterých je nyní akutní nedostatek.
Kloubové autobusy budou nasazovány na linku 348 do Neratovic (17. května 2019, ROPID).
"Deset autobusů na lince 348 dovrší dodávku celkem 25 nových kloubových autobusů na linkách mezi Prahou a Středočeským krajem. Kloubové autobusy na této lince nahradí původní krátké, které jezdily kvůli stále rostoucímu počtu cestujících často obsazené na hranici své přepravní kapacity. Všechny nové kloubové autobusy jsou nízkopodlažní, plně klimatizované, vybavené pohodlnými sedaly s vyššími opěrkami a větším počtem LCD obrazovek s informacemi o zastávkách," doplnil ředitel Arrivy Daniel Adamka.
Rostoucí zájem o veřejnou dopravu ze Středočeského kraje znamená úbytek počtu osobních aut směřujících do centra Prahy i na její okraj. Díky nasazení kloubových autobusů můžeme nabídnout Středočechům nejen další volnou kapacitu, ale také snížit celkový počet autobusů, které do Prahy ze Středních Čech dojedou odstraněním posilových duplicitních spojů ve špičkách pracovních dnů a tím také ušetřit řidiče, kterých je v celé ČR stále nedostatek. "Nové autobusy splňující nejpřísnější emisní normu EURO 6 také znamenají výrazné snížení hlukové a emisní zátěže, což byl jeden z požadavků Prahy 8," dodal ředitel ROPIDu Petr Tomčík.
Víte, že...
...oblast Neratovic byla pilotním projektem společné integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji a v Praze?
...jen za první rok 2015 zde přibylo 25 procent cestujících a jejich počet nadále roste?
Moderní příjemný interiér autobusů SOR (17. května 2019, ROPID).