Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Trolejbusům i autobusům slouží nová vozovna

PLZEŇ - S ročním předstihem byla v pátek 29. srpna zprovozněna nová vozovna a technická základna Plzeňských městských dopravních podniků. Nové depo v současnosti slouží 112 autobusům a 86 trolejbusům.

Velkou zajímavostí je také zastřešená zkušební trolejbusová trať, která je zároveň také jedinou krytou tratí v Evropě.


Pohled na krytou část vozovny určené trolejbusům (23. srpna 2014).

"Vozovna v Cukrovarské ulici, která poskytovala zázemí vozům, řidičům i mechanikům 115 let, již dlouhodobě nesplňovala požadavky pro bezpečné parkování vozidel MHD, ani pro rozvoj technologického zázemí servisu vozů. Nové opravárenské a servisní zázemí umožňuje nasazení moderních a ekologických technologií v oblasti servisu vozidel," uvedl Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků.

"Stavba depa pro plzeňské autobusy a trolejbusy nám trvala pouze zhruba dva roky. Svou podobou patří k tomu nejmodernějšímu, co se ve střední Evropě v tomto oboru využívá," dodal generální ředitel Škoda Transportation Josef Bernard.


Hala denní údržby i větších oprav ve vozovně Karlov (23. srpna 2014).

"Investice města do technické základny dopravních podniků byla nutná. A to nejen proto, že areál v Cukrovarské byl na hranici životnosti a kapacitně přestal vyhovovat, ale také vzhledem k pracovním podmínkám zaměstnanců.  I když z určitého pohledu občana našeho města by se mohlo zdát, že výstavbou nového zázemí pro vozy veřejné městské dopravy bude na řadu let zatížen městský rozpočet, z druhé strany tato cesta, kterou jsme zvolili, pro něj znamená jistotu, že služby budou fungovat dlouhodobě a kvalitně," informoval plzeňský primátor Martin Baxa.

V červenci se jako první přestěhovaly autobusy, měsíc poté pak celá flotila trolejbusů. Plocha nového areálu je více než 116 tisíc metrů čtverečných. Nabízí  několikanásobně větší prostor, než původní v Cukrovarské ulici. Nový areál je připraven vyhovět i nárokům, které předpokládá další rozvoj veřejné dopravy v Plzni.


Zajímavý noční pohled na pečlivě zaparkované autobusy (23. srpna 2014).

V nové dopravní základně jsou umístěny zejména haly pro provádění servisu vozidel, strojní myčky, lakovací boxy, skladovací prostory či čerpací stanice. Dále jsou součástí zastřešená stání pro trolejbusy a parkoviště pro autobusy včetně zařízení pro předehřevy motorů. Zajímavou součástí stavby je více než 250 metrů dlouhá zastřešená zkušební trať pro trolejbusy - jediná krytá zkušební trolej v Evropě.

Do nové základny, která je umístěna v části škodováckého areálu u Karlova, směřují z Borské ulice dva nově vybudované vjezdy: jeden pro trolejbusy, druhý pro autobusy. Zcela byla eliminována místa, kde by mohlo docházet ke křížení pohybu vozidel. V administrativní čtyřpodlažní budově bude kompletní technické zázemí, školící prostory, šatny a sociální zařízení. Součástí budovy bude také stravovací zařízení a archivy.


Vozovna je uzpůsobena jako nejmodernější základna (23. srpna 2014).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!