Výluka tramvají v Solní ulici v Plzni již skončila
PLZEŇ - Od zahájení denního provozu je plně obnoven tramvajový provoz přes Náměstí Republiky. Důvodem dlouhodobé výluky byla rekonstrukce Solní ulice, která začala provoz komplikovat od začátku července.
Zatímco tramvaje se vrátily do Solní, díky čemu se do původních kolejí vrátily také výjezdy z vozovny, opravy chodníků ještě trvají...
Průhled Solní ulicí, kterou dva a půl měsíce neprojely tramvaje (15. září 2020, MM Plzeň)
Město Plzeň opravilo přes letní prázdniny tramvajovou trať v Solní ulici. Rekonstrukce byla nutná z důvodu špatného stavu tramvajového tělesa. Opravy si vyžádaly rozsáhlou výluku tramvají na lince 1 i 2. Od středy 16. září se do Solní vracejí tramvaje. Termín úplné výluky tramvajového provozu byl od 1. července do 15. září, Správa veřejného statku města Plzně do konce října dokončí ještě chodníky v Solní.
"Oprava Solní byla náročnou rekonstrukcí, kdy jsme kompletně opravili celou ulici. Stanovený termín výluky na tramvajové trati do úterý 15. září jsme splnili. Ukončení tramvajové výluky v Solní velmi napomůže k návratu k běžnému provozu městské hromadné dopravy," uvedl primátor města Martin Baxa. "V Solní ulici jsme zrekonstruovali tramvajovou trať a zároveň také inženýrské sítě, tedy vodovod, kanalizaci a plynovod. Na závěr nyní předláždíme vozovku i chodníky. Celkové náklady na opravu Solní činí 41,7 milionu korun včetně DPH," popsal rekonstrukci náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.
Technická zkouška opravené tramvajové tratě v centru Plzně (15. září 2020, MM Plzeň)
"V úterý 15. září jsme provedli technickou zkoušku nové tramvajové trati v Solní, od středy se tramvaje mohou vrátit do své původní trasy bez omezení," potvrdila technická náměstkyně Andrea Fojtíková ze Správy veřejného statku města Plzně, která rekonstrukci zajišťuje. Zhotovitelem opravy Solní ulice je Strabag Rail.
Plzeň zrekonstruovala tramvajovou trať v celé délce Solní ulice, tedy od křižovatky s náměstím Republiky po křižovatku Solní x sady Pětatřicátníků. V konstrukci tramvajové trati město nově použilo místo velkoplošných panelů pevnou jízdní dráhu s pružným upevněním na plastových podkladnicích. Namísto svršku z betonových panelů je dlážděný kryt kolejí, čímž dochází k vizuálnímu sjednocení povrchů tramvajové trati a vozovky. Pro zhotovení hmatných prvků pro nevidomé a slabozraké město použilo přírodní žulovou dlažbu.
Solní ulicí již jezdí tramvaje, chodníky budou dokončeny následně (15. září 2020, MM Plzeň)