Poslední Karosa dojezdila, chlubí se v Plzni
PLZEŇ - Cestující v trolejbusech a autobusech plzeňské městské hromadné dopravy již nenajdou jiné, než nízkopodlažní spoje. Plně nízkopodlažní je nově autobusová trakce, kde došlo k vyřazení poslední Karosy.
Tramvajový vozový park zůstává dál částečně nízkopodlažní, v letošním roce ale bude dodáno dalších sedm nízkopodlažních vozidel...
Jeden z nově dodaných autobusů SOR NS 12 u zastávky U Práce (13. září 2019, PMDP).
Ve vozovém parku Plzeňských městských dopravních podniků cestující již od letošního září nenajdou jiné, než bezbariérové autobusy, které tak doplnily stoprocentní nízkopodlažnost plzeňských trolejbusů. Obnova vozového parku přináší vedle lepší přístupnosti pro cestující se sníženou pohyblivostí také zvýšení komfortu a bezpečnosti.Absence bariér ve formě schodů přispívá i k urychlení nástupu a výstupu cestujících, což pozitivně ovlivňuje dobu přepravy cestujících.
"Vyřazením posledního vozu Karosa B931 jsme dosáhli dalšího milníku plzeňské MHD, a to kompletně bezbariérové autobusové flotily," řekl Jiří Ptáček, generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků. "Trolejbusová trakce je 100% nízkopodlažní již od dubna minulého roku," dodal Ptáček. Dopravce letos zařadili do provozu celkem osmnáct nových velkokapacitních autobusů Solaris Urbino 18, čtyři dvanáctimetrové autobusy SOR NS 12, sedm velkokapacitních trolejbusů 27Tr Solaris s trakčními bateriemi a sedm tramvají EVO2.
Nízkopodlažní trolejbus 27Tr na zkušebních jízdách (11. ledna 2019, Jakub Klimeš).
Plzeňští cestující tak mají podle Ptáčka k dispozici jeden z nejmodernějších vozových parků MHD v České republice. "Všechny nově pořizované vozy jsou již jen nízkopodlažní, a splňují nejvyšší nároky na bezpečnost, kvalitu a ekologii provozu," popisuje Roman Zarzycký, první náměstek primátor. Do konce letošního roku Plzeňské městské dopravní podniky pořídí ještě dvě středněkapacitní tramvaje, dva dvanáctimetrové trolejbusy a čtyři dvanáctimetrové autobusy.
Plně nízkopodlažním vozovým parkem se mohou pochlubit jen některá česká města. Pouze nízkopodlažními trolejbusy jezdí od letošního léta cestující v Mariánských Lázních, Hradci Králové, Jihlavě, Zlíně, Opavě a Ostravě. Pouze nízkopodlažními autobusy se pak vozí cestující například v Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Zlíně, Opavě a Ostravě. V případě tramvají nemá žádné české město plně nízkopodlažní vozový park, ve všech městech s tramvajovou dopravou ale cestující najdou alespoň vyznačené nízkopodlažní spoje.
Jedna z nejnovějších nízkopodlažních tramvají EVO2 (13. srpna 2019, Michal Fořt).