Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Dominanta tratě na Borská pole je na místě

PLZEŇ - Nový 350 tun vážící most, který se stane součástí budované tramvajové trati na Borská pole, je již na svém místě. Most překlenuje silnici I/27, hlavní výpadovku z krajské metropole na Klatovy.

Je dlouhý 38 metrů a vysoký necelých 8 metrů. Uprostřed budou jezdit tramvaje, po stranách vzniknou stezka pro cyklisty a chodník...


Nový tramvajový most před zahájením výsuvu (2. července 2019, MM Plzeň).

Samotný posun mostu byl zahájen 2. července, dokončen pak byl během prodlouženého víkendu. Aby při výsuvu nedošlo k nějakému výklonu nebo jiné anomálii, která by zastavila posun, vše sledoval počítač. Podle stavbyvedoucího Petra Brona byl výsuv prováděn tahem. "Před konstrukci jsou dávány hydraulické agregáty, které v taktu 36 centimetrů posouvají celý most. Posunout most o 36 centimetrů trvá do deseti minut," přiblížil při zahájení výsuvu Petr Bron. Kovová konstrukce byla smontována na montážní základně v Brně, do Plzně jej firma dopravila po jednotlivých dílech, které byly na stavbě svařeny a osazeny na místo.

Střed mostu nového mostu je uzpůsoben tramvajím, bude na něm otevřené kolejové lože. "Po jedné i druhé straně je místo na cyklostezku a chodník pro chodce. Kvůli osazování mostu musela být omezena doprava, zejména svedením do jednoho pruhu," informovala tisková mluvčí plzeňského magistrátu Eva Barborková. Ta doplnila, že zprovoznění nové tramvajové trati je plánováno na 15. prosince letošního roku.


Nový most bude dominantou celé tramvajové tratě (2. července 2019, MM Plzeň).

Novou 1,3 kilometru dlouhou trať město nechává budovat od křižovatky ulic Klatovská, Kaplířova a U Borského parku po ulici U Letiště, a to právě včetně přemostění silnice I/27. Součástí projektu je také vybudování nového terminálu městské hromadné dopravy v Dobřanské ulici i další práce. Na trati se budou nacházet dvě nové tramvajové zastávky. Stávající obratiště Bory již bylo odpojeno od sítě, místo něj vznikne revitalizovaný park. Tramvajová linka číslo 4 je zkrácena jen do Sadů Pětatřicátníků, odkud navazuje tramvajová linka číslo 3 vedená obousměrnými vozy až do zastávky Dvořákova.

Stavbu realizuje dodavatelské konsorcium slovenských společností TSS GRADE a. s. a Doprastav a. s. a české společností Doprastav CZ, spol. s r. o., které zvítězilo ve dvoukolové soutěži, a to za částku 479,8 milionu korun bez DPH. Městu se na akci podařilo získat dotace z Operačního programu Doprava ITI a z Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace pokryje 60 procent nákladů.


Tramvaje po něm první cestující svezou ještě letos (2. července 2019, MM Plzeň).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!