Tramvaj na Košutku jezdí po opravené trati
PLZEŇ - Rekonstrukce tramvajové trati na Košutku byla dokončena. Poslední část rekonstrukce představovala opravu technicky nevyhovujícího stavu trati v délce 935 metrů a navázala tak na druhou etapu z roku 2011.
S rekonstrukcí tratě se zabývala stavební firma v místě vzdáleném 116 metrů od zastávky Severka ve směru do centra...
Tramvajová linka číslo 4 na nové trati (26. července 2017, Magistrát města Plzně).
Projekt města Plzně vyšel na 85 milionů korun včetně DPH. "Dokončili jsme tak dlouhodobou investiční aktivitu města cílenou na zkvalitnění veřejné přepravy. Rekonstrukce zvýšila bezpečnost provozu i pro chodce a snížila rovněž dopad negativních vlivů dopravy na okolí," uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.
Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře byly při opravě kompletně vyměněny kolejové pásy, trolejové vedení a upraveny tramvajové zastávky. "Stavba zahrnovala také opravu silnice mezi zastávkami Severka a Plzeňka, zrušení podchodu u zastávky Plzeňka a vybudování parkovacích zálivů. Změn k lepšímu se dočkaly rovněž křižovatky Gerské ulice s Manětínskou a Kralovickou, kde bylo mimo jiné upraveno signalizační zařízení," doplnil Šindelář. V opravovaném úseku je i nové veřejné osvětlení. Součástí projektu byly také sadovnické úpravy.
Trať dostala nové koleje, sloupy i trolej (26. července 2017, Magistrát města Plzně).
Většinu nákladů hradilo město Plzeň ze svého rozpočtu, na opravě silnice se podílela částkou zhruba 7,5 milionu korun Správa a údržba silnic Plzeňského kraje. Rekonstrukci zahájila v září 2016 firma Colas Rail CZ, v listopadu 2016 byl zahájen zkušební provoz nové tramvajové tratě. Kolaudace stavby se uskutečnila v první polovině měsíce července 2017.
Tramvajová trať linky č. 4 ve směru na Košutku patří mezi nejvyužívanější, do první a druhé etapy její opravy investovalo město 312 milionů korun. Druhá etapa zahrnující 1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí byla v roce 2011 největší investiční akcí města a vyšla na 136 milionů korun s DPH. Náklady na předtím provedenou opravu první části trati v délce téměř jeden kilometr si vyžádala 176 milionů korun s DPH.
Čtěte také...
- Tramvaje v Karlovarské třídě vystřídaly bagry (vydáno 7. září 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Ani tentokrát nechybělo stříhání pásky (26. července 2017, Magistrát města Plzně).