Kampaň směřuje proti bezohledným řidičům
PLZEŇ - V rámci kampaně 'Na hulváta ne!', která odstartovala 1. září, chtějí Plzeňské městské dopravní podniky upozornit na hlavní problémy, se kterými se jejich řidiči setkávají každý den a které komplikují život i cestujícím.
Mezi ty nejzávažnější patří stání v zastávkách a situace, kdy jednotlivec svým bezohledným chováním omezuje mnoho jiných lidí...
Zastavování v zastávkách je vekým nešvarem (11. ledna 2016, PMDP).
Kampaň by měla kromě jiného poukázat na důsledky chování neukázněných řidičů, kteří si neuvědomují, že svým bezohledným jednáním ztíží odbavení nebo cestu až několika desítek cestujících. Například parkování v zastávce nebo její blízkosti znemožní vozidlům městské veřejné dopravy správné najetí do zastávkového prostoru.
"Jediným komfortně obslouženým je v takové situaci právě jen řidič osobního či dodávkového vozu. Kampaní Na hulváta ne! chceme apelovat na všechny, kteří se bez ohledu na příčiny chovají či v minulosti zachovali obdobným způsobem a věříme, že nejlepším výsledkem naší kampaně bude stav, kdy podobné obrázky z našeho města zcela zmizí," vysvětlil Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků.
Vozy často nemohou dojet až k obrubníku (7. července 2016, PMDP).
Řidič, který 'na chvíli' zaparkuje v zastávce, velmi ztíží nástup a výstup například maminkám s kočárky nebo lidem s pohybovým omezením. Mezi závažné problémy, s kterými se potýkají řidiči MHD, patří parkování v zákazech stání, zákazech zastavení a v místech určených pro zásobování. Řidiči osobních a dodávkových vozů neponechávají volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 metry pro každý směr jízdy. Tím výrazně prodlužují stanovenou dobu jízdy linek městské veřejné dopravy.
"Máme za to, že si často řidiči neuvědomují, že takto „nevinné“ přestupky vážně komplikují další dopravu a věříme, že tato osvěta přispěje k úbytku takových případů. Naším cílem není dosáhnout toho, že ostatní řidiči budou více pokutováni, ale připomenout ostatním účastníkům silničního provozu jejich povinnosti tak, abychom uvedeným nežádoucím a často i nebezpečným situacím v provozu předcházeli," dodal dopravně provozní ředitel Jiří Ptáček.
Vzory vizuállů nové informační kampaně (vizualizace, PMDP).
Kampaň bude k vidění na vozech městské hromadné dopravy, na Facebooku nebo na webových stránkách Plzeňských městských dopravních podniků. "Připravujeme i videa, která by měla být dokončena na přelomu září a října," uvedla závěrem tisková mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků Kateřina Fránová.
Plzeň ovšem nebude jediným městem, kde bude kampaň k vidění. Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova se rozhodl připojit a ve své režii spustí kampaň v různých formátech i v těchto městech.
Dnes a denně je MHD zpožděná kvůli nezohlednosti morotistů (17. prosince 2015, PMDP).