Plzeňské trolejbusy díky křižovatce ušetří
PLZEŇ - Rok po přestěhování do nové vozovny na Karlově se trolejbusy Plzeňských městských dopravních podniků dočkaly trolejové křižovatky, díky které bude možné ročně ušetřit až 6.600 kilometrů.
Výhybky na křižovatce jsou navíc osazeny speciálním systémem, který je automaticky nastaví dle toho, jakou linku vůz jede...
Finalizace prací na trolejovém vedení (24. srpna 2015, PMDP).
Stěhování plzeňských autobusů a trolejbusů do nového depa na Karlově, které se uskutečnilo loni v září, si vyžádalo rozsáhlé úpravy trolejového vedení v křižovatce ulic Borská a Němejcova. Na základě požadavku dopravního podniku tak vyrostla jedna z největších trolejových křižovatek v České republice.
"Po dokončení Borské ulice a propojení s ulicí U Trati umožní nová konfigurace výhybek uspořit až 6.600 kilometrů ročně," informovala tisková mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků Kateřina Fránová.
Trolejové vedení během rozsáhlé výstavby (srpen 2015, PMDP).
Realizace se ujaly Plzeňské městské dopravní podniky ve spolupráci se společností Elektroline. "Realizace této stavby byla pro nás výzvou s ohledem na složitost řešení, ale podařilo se nám splnit všechny požadavky kolegů z dopravního úseku. V této chvíli již křižovatkou projíždí naše vozy," uvedl ředitel úseku drážní cesty Josef Vracovský.
Šest výhybek a dvanáct křížení
Křižovatka je osazena šesti sestavami dálkově řízených elektrických rozbočovacích výhybek, šesti páry sjezdových výhybek a 12 sestavami trolejbusových křížení. Rozbočovací výhybky jsou osazeny identifikačním systémem Vetra, který umožňuje automatické ovládání výhybek z palubního počítače trolejbusu. Výhybky i křížení jsou v tahovém provedení, což umožňuje rychlejší a plynulejší průjezd.
Trolejové vedení dle projektu (nákres poskytly PMDP).
Křižovatka ulic Borská a Němejcova se po přemístění autobusů a trolejbusů z původního depa v Cukrovarské stala důležitým dopravním uzlem zvláště pro trolejbusovou dopravu. Nové řešení nyní každému trolejbusu automaticky staví dopravní cestu podle linky, kterou ten den jezdí.
Dílem se tak zjednodušila práce řidiče, který nyní pouze sleduje polohu výhybek, zda je výhybka ve správné poloze.
Křižovatka bez trolejového vedení (16. srpna 2015, PMDP).