Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Trať do Hodolan vydrží 5 let, město řeší, co dál

OLOMOUC - Stav tramvajové tratě z centra Olomouce do Hodolan je ve velmi špatném stavu, která je na hranici provozovatelnosti. Město se přiklání k modernizaci tratě, což ale nebude úplně jednoduché. 

Silnice okolo tramvajové tratě je v majetku státu, se kterým bude nutné vyjednávat a celou opravu případně koordinovat s dalšími investicemi...


Ilustrační foto (6. září 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Prvním krokem ke zlepšení technického stavu pouliční dráhy má být studie modernizace včetně nezbytných dalších zásahů, které vyvolá. Například stavební úpravy nástupních ostrůvků. "Musíme si ujasnit, kam a kdy se chceme posunout," apeloval na vytvoření studie primátor Miroslav Žbánek. Samotná komunikace patří státu, nikoliv městu, stejně jako most přes řeku Bystřici. "Tramvajová trať vede středem silnice první třídy v majetku státu, což samozřejmě situaci poněkud komplikuje," doplnila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Anna Sýkorová. 

Ve hře je několik variant. A to například celková modernizace hodolanské trati za použití dotace z Operačního programu Doprava, nebo jen oprava tramvajového svršku, případně pouze lokální opravy nebo úplné uzavření trati. Dopravní podnik preferuje modernizaci s opravou tramvajového svršku i spodku a novými zastávkami. "Zástupci odboru investic i odboru dotačních projektů s návrhem dopravního podniku rovněž souhlasí," doplnila náměstkyně primátora Miroslava Ferancová, která má v kompetenci odbor dopravy.


Ilustrační foto (6. září 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Příprava bude podle primátora Žbánka složitá, protože se jedná o důležitou dopravní tepnu, jejíž uzavření zkomplikuje provoz. Město přitom nemůže čekat na dobu, než vznikne souběžná rychlostní tangenta na Šternberk. Životnost trati je zároveň odhadnuta jen na pět let. Dopravní podnik proto musí počítat i s variantou, že by tramvaj při rekonstrukci měla konečnou u autobusového nádraží. "Dopravní podnik města Olomouce již zadal ke zpracování 'Studii proveditelnosti umístění úvrati na ulici Ostravská'. Tato studie může být zároveň využita po dobu realizace celkové rekonstrukce tramvajové dráhy v Hodolanech," doplnila Anna Sýkorová.

Trať vede ulicemi Hodolanská, Divišova, Pavlovická, U Podjezdu a Edisonova. Částka za modernizaci by mohla podle odhadů činit 274 milionů korun, ale více než tři čtvrtiny nákladů by pokryla evropská dotace. V případě opravy svršku, který by technickou situaci vyřešil jen v horizontu let, by město muselo vynaložit 194 milionů zcela ze svého rozpočtu. Aby se město mohlo o dotaci ucházet, musí modernizaci projekčně připravit a provést do konce roku 2028. Nebo riskovat odsunutí do doby, až budou známé dotační podmínky z nového programového období fondů Evropské unie po roce 2027.


Ilustrační foto (6. září 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!