Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Olomouc opraví další tramvajové tratě i trolej

OLOMOUC - Rok 2018 bude ve znamení pokračujících dílčích oprav tramvajových tratí. Nutnou modernizací projdou kromě kolejí i stovky metrů trakčního trolejového vedení a výhybková zhlaví na křižovatkách.

Během roku se k opravám na tramvajových tratích přidá i podchod pro chodce k fakultní nemocnici pod Brněnskou ulicí...


Rekonstrukce tratě v centru finišuje (18. srpna 2017, Filip Vlček).

"Jsem rád, že se mi spolu s novým výkonným ředitelem a jeho technickým náměstkem podařilo přesvědčit kolegy v radě města, že dlouhodobé přehlížení technického stavu tramvajových tratí je neudržitelné. Do oprav tramvajových tratí jsme začali výrazně investovat především v posledních dvou letech. Veškeré náklady tramvajového provozu, včetně oprav v režii města, jsou nyní ve výši 314 milionů korun. Důvodem dosud realizovaných rekonstrukcí byl zejména neuspokojivý technický stav tramvajových tratí, způsobený jejich dlouhodobým podfinancováním," popsal primátor Antonín Staněk.

"Na základě pravidelných diagnostik technického stavu tramvajových tratí jsme nyní schválili také plán opravných prací na rok 2018," vysvětlil primátor. Podle plánu se v příštím roce dočkají opravy tramvajové koleje u Okresního soudu včetně výhybkového zhlaví v Havlíčkově ulici, tramvajová trať v Brněnské ulici i tramvajová trať na tř. Míru a Palackého ulici. Opravami projde také trakční zařízení Okresní soud - zhlaví třídy Svobody a stejně tak i trakční zařízení.


Některé tratě jsou v dobré kondici, jiné nikoliv (18. srpna 2017, Filip Vlček).

Plán oprav musí v dostatečném předstihu reflektovat koordinaci výluk tramvajového provozu a brát ohled i na další plánované investice města. "Patří mezi ně například rekonstrukce podchodu k fakultní nemocnici, kterou chceme uskutečnit právě v období, kdy se bude opravovat tramvajová trať v Brněnské ulici," objasnil primátor Antonín Staněk. Podchod z roku 1982, který se nachází v nevyhovujícím technickém stavu, čeká kompletní rekonstrukce včetně nového zastřešení, opláštění, prosklení a osvětlení. Předpokládané náklady na opravu jsou ve výši téměř 13 milionů korun.

"Z přehledu kompenzací vůči Dopravnímu podniku města Olomouce z let 2007 – 2017 jednoznačně vyplývá, že zatímco náklady města v autobusové dopravě se pohybují již 10 let v průměru kolem 180 milionů korun za rok, náklady tramvajové trakce výrazně rostou," zdůraznil Staněk. Zatímco před zavedením tramvajové dopravy na Trnkovu se pohybovaly zhruba kolem 170 milionů za rok, po zavedení se zvýšily na zhruba 190 milionů a loni náklady tramvajové trakce vzrostly na 241 milionů.


Obousměrné tramvaje jezdí na Trnkovu, nejnovější trať (18. srpna 2017, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!