Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Olomouc oslavila 90 let autobusové dopravy

OLOMOUC - Při příležitosti oslav 90 let autobusové dopravy v Olomouci uspořádal Dopravní podnik města Olomouce den otevřených dveří na odstavné ploše autobusů na Dolní Hejčínské.

Sobota 3. června byla v Olomouci i posledním dnem, kdy se lidé mohli svézt legendárními autobusy Karosy z Vysokého Mýta...


Návštěvníci mohli naposledy projít kloubovou Karosu (3. června 2017, Adam Dzvinčuk).

Díky nedávné dodávce dalších deseti autobusů Solaris se stala Olomouc prvním větším městem s plně nízkopodlažní dopravou. Vozy z druhé dodávky čítající 2 kloubové autobusy Solaris Urbino 18, 7 sólo autobusů Solaris Urbino 12 a jeden midibus Solaris Urbino 8,6 zasáhly do provozu ve dnech 25. a 26. května. "Jde o vozidla IV. generace Solaris, všechny vozy splňují emisní normu EURO 6," uvedla mluvčí dopravního podniku Martina Krčová.

Po dodání poslední várky z tříletého kontraktu, kdy bude v příštím roce dodáno zbývajících osm autobusů, začne dopravní podnik vyřazovat první nízkopodlažní autobusy Solaris Urbino 12 pořízené v roce 2003. Některé z těchto autobusů mají k dnešnímu datu najeto přes 1 milion kilometrů.


Tyto dva Solarisy dělí od sebe 12 let (3. června 2017, Adam Dzvinčuk).

Jelikož odchod Karos představuje pro olomouckou dopravu důležitý milník, vydal Dopravní podnik města Olomouce také zajímavou brožuru o uplynulých 90 letech autobusů v Olomouci. Nesmíme tedy opomenout perfektně zrekonstruovaný vůz Tatra 27/64a z roku 1940, který se akce účastnil bohužel jen jako statický exponát.

Svezení naopak nabízely autobusy Škoda 706 RTO s vlečným vozem z Pardubic a Karosa ŠL11 z Prostějova, které každou půlhodinu vyrazily na okružní jízdu. Karosa B952 ev.č. 775 zajišťovala spojení vozovny s Náměstím hrdinů, kde návštěvníci mohli nastoupit na jízdu historickou tramvají Ringhofferových závodů ev.č. 223 s vlečným vozem ev.č. 99 na trase Neředín - Hlavní nádraží - Fibichova.


Historická souprava vedle moderní tramvaje v Neředíně (3. června 2017, Adam Dzvinčuk).

K dalším statickým exponátům můžeme zařadit ukázku palubního počítače v budově pro úklid vozidel a také otevřená zázemí oprav a diagnostiky vozidel v areálu na Dolní Hejčínské. Otevřeny návštěvníkům byly samozřejmě i samotné autobusy všech délek a každé generace, které jsou v Olomouci zastoupeny.

Na závěr dodáme špatnou právu pro milovníky legendárních autobusů. Dopravní podnik uvedl, že Karosy jako muzejní stroje nebudou zachovány, jelikož dopravce nedisponuje potřebnými plochami pro jejich deponování.


Dopravní podnik ukázal i informační techniku (3. června 2017, Adam Dzvinčuk).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!