ODTAJNĚNO: Tramvaje DP nahradí trolejbusy
OLOMOUC - Výlukou tramvají na třídě 1. máje začíná fyzická likvidace tramvají v Olomouci. Na podzim by měly část dopravních výkonů převzít trolejbusy, poslední tramvaje městem projedou za rok a půl.
Původně mělo jít o dlouhodobě utajovanou informaci. Vyhlášené výběrové řízení na novou trolejbusovou trať ale plán vyzradilo...
Z těchto míst tramvaje navždy zmizí (17. prosince 2016, Filip Vlček).
Informačnímu portálu Vlčoun.cz to potvrdila tisková mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Kartina Mrčová. "V nejbližších dnech bude zahájena fyzická likvidace prvního úseku tramvajové tratě od Hlavního nádraží na Náměstí Hrdinů," uvedla s tím, že v tomto úseku se trolejbusy poprvé rozjedou na podzim letošního roku.
Záměr zrušení tramvají byl prozrazen výběrovým řízením na výstavbu nové trolejbusové dopravy v Olomouci, který byl zveřejněn ve věstníku veřejných zakázek. Tendr na základě transparentní soutěže vyhrála společnost Stragab, která první trolejbusovou trať postaví za 899 milionů korun nejpozději do podzimu. Součástí stavby bude také výstavba nové vozovny v prostoru původně uvažované odstavné plochy poblíž tramvajové točny Fibichova.
Zastupitelé brali inspiraci v Taškentu!
Inspiraci pro zrušení tramvají v Ostravě vzali zastupitelé v ukrajinském Taškentu. "Zastupitele i primátora zaujalo, že ze dne na den byl ukončen tramvajový provoz a nahrazen autobusy. Vedení Olomouce nechce být natolik radikální, a tak tramvaje chceme zrušit postupně v návaznosti na nově zprovozňované trolejbusové tratě," dodala tisková mluvčí olomoucké radnice Šadka Rtědrá.
Na podzim místo tramvaje tudy pojede trolejbus (17. prosince 2016, Filip Vlček).
První trolejbusová linka povede z Náměstí Hrdinů po trase současné tramvajové tratě přes Náměstí Republiky k Hlavnímu nádraží. Dvoustopá trolejbusová trať bude vybavena rychloprůjezdovými výhybkami, takže trolejbusy budou rychlejší, než tramvaje. Obratiště u hlavního nádraží bude umístěno v prostoru autobusových nástupišť. "Součástí projektu je také výstavba manipulační tratě k vozovně ve Fibichově ulici a příprava na novou trolejbusovou trať do Pavloviček," upřesnila mluvčí dopravního podniku Kartina Mrčová.
Unikátní trolejbusová dvoupodlažní vozovna na Fibichové pojme až 30 kloubových trolejbusů. Pro první linku plánuje dopravní podnik pořídit celkem 10 kloubových trolejbusů, z čehož čtyři budou od ostravského dopravního podniku a zbývajících šest chce Dopravní podnik Olomouc odkoupit od svých kolegů z Ústí nad Labem.
Spolupráce na vývoji nového vozidla
Důvěryhodné zdroje dokonce tvrdí, že olomoucký dopravní podnik bude spolupracovat na vývoji zbrusu nového trolejbusu. Te byl měl mít všechy nové technologie s karoserií Urbanway a přiblíží legendární trolejbusy české výroby. Kloubové trolejbusy totiž ponesou označení Urbanway 51Tr, jeho dvanáctimetrová verze pak ponese označení Urbanway 41Tr. Kdy začne testování nových trolejbusů, není doposud známé.
Také úzkými uličkami v centru bude kličkovat trolejbus (17. prosince 2016, Filip Vlček).
Dočetli jste až sem? To je novinka, co? No jo, ale má to jeden háček. Nezapomeňte, že dnes je přeci APRÍL...! Pohodový den plný dobré nálady přeje celý tým Informačního portálu Vlčoun.cz :-)