Rekonstrukce 1. máje začne v srpnu. Možná
OLOMOUC - Zatímco touto dobou mělo být z rušné třídy 1. máje už jedno obrovské staveniště, opak je pravdou. Protože město teprve nedávno vybralo dodavatele stavby, práce začnou nejspíš v závěru srpna.
V důsledku rekonstrukce ulice 1. máje je spojeno také přerušení tramvajového provozu, které dopravu ve městě zkomplikuje...
Tramvaje v centru Olomouce ještě jezdí (1. července 2016, David Stareček).
Předmětem velké investiční akce v centru Olomouce je komplexní rekonstrukce uličního prostoru včetně inženýrských sítí v délce zhruba 400 metrů. Náročnou obnovou projde ulice v úseku od náměstí Republiky, kde navazuje na již dokončenou část provedené rekonstrukce ulic Denisova a Pekařská, až k průčelí hotelu Palác.
Investici se podařilo vysoutěžit s velkým ekonomickým přínosem. Nejvýhodnější nabídka uchazeče, kterého schválila městská rada, počítá s cenou ve výši 68,5 milionů korun. Předpokládaná hodnota investiční akce přitom původně činila 115 milionů korun, což je o 46,5 milionu méně, než se předpokládalo. "Vítěznou cenu považovala hodnotící komise za reálnou. Věřím, že se částka v průběhu realizace významně nezmění, ačkoli jsem si vědom toho, že stavební práce takového rozsahu a navíc v samém centru památkové rezervace nebudou jednoduché," uvedl primátor Antonín Staněk.
Město smlouvu zatím neuzavře, čeká se na lhůty
O veřejnou zakázku byl z pohledu dodavatelů značný zájem, což se logicky promítlo i do samotné délky zadávacího řízení, drtivá většina nabídek však byla nižší než předpokládaná hodnota investiční akce. V současné době běží s ohledem na zákon o veřejných zakázkách lhůta, ve které nemůže být zatím uzavřena smlouva s vítězným uchazečem. Ta by měla uplynout v první polovině měsíce srpna.
Několikaměsíční výluka z třídy 1. máje tramvaje vyžene (1. července 2016, David Stareček).
Vítězná nabídka počítá s dobou realizace v počtu 163 kalendářních dnů. "V současné době jsme vybraného dodavatele požádali o aktualizaci harmonogramu prací. Přestože se již dnes doba plnění zakousne do zimních měsíců, věřím, že se celá rekonstrukce zvládne v co nejkratším termínu. Cílem je co nejvíce zkrátit dobu dopravních omezení, které práce přinesou. Svou roli však sehraje určitě i počasí v zimních měsících a rozsáhlý archeologický průzkum," dodal investiční náměstek primátora Filip Žáček.
Důležitá je pro město rovněž informovanost veřejnosti i obyvatel dotčeného úseku ulice 1. máje. Těm zástupci města prezentovali aktuální stav přípravy celé investiční akce na setkání 16. června. "Na setkání zazněly rovněž podněty, které mohou obyvatelům ulice ulehčit fungování po dobu dopravního omezení v průběhu rekonstrukce, zejména v podobě míst pro parkování," uzavřel Žáček.
Olomoučané, připravte se na dopravní komplikace
Na plánovanou několikaměsíční výluku se připravuje také Dopravní podnik města Olomouce, který na svých internetových stránkách aktualizoval rozpis plánovaných výluk do konce letošního roku. V případě rekonstrukce třídy 1. máje je termín prací posunut na srpen až prosinec. Rozsah dopravních opatření zatím dopravce nezveřejnil, nicméně je pravděpodobné, že zrušení několika tramvajových linek a jejich nahrazení výlukovými spoji s sebou přinese výrazné komplikace. Uzavřena totiž bude jedna ze dvou důležitých spojnic vozovny s centrem Olomouce.
Rekonstrukce ulice 1. máje bude trvat 163 dnů (1. července 2016, David Stareček).