Třinecká MHD testuje půjčený elektrobus SOR
TŘINEC - Společnost Arriva testuje na linkách městské hromadné dopravy v Třinci zapůjčený elektrobus SOR. Od vozu SOR NS 12 Electric si dopravce slibuje to, že by měl zvládnout ujet větší vzdálenosti.
Stejný elektrobus testovali například loni na jaře také v Opavě, kde vůz vystřídal prakticky všechny autobusové linky včetně těch nočních...
Zapůjčený elektrobus v Třinci (říjen 2024, Arriva)
Na třineckých městských linkách jezdí ve zkušebním provozu elektrobus s označením SOR NS 12 ELECTRIC. Desítku zdejších elektrických autobusů značky Škoda Perun, které byly do provozu zařazeny v roce 2016, zapůjčený elektrobus doplňuje až do první třetiny prosince. "Pro nás v Arrivě není tento elektrobus žádným nováčkem, od začátku prázdnin s osmi těmito zástupci elektrických vozů přepravujeme cestující v kladenské MHD, navíc máme i osm těchto elektrobusů v prodloužené kloubové verzi," potvrdil tiskový mluvčí Arrivy Jan Holub.
Přesto je ale provoz MHD město od města jiný. Není tak možné srovnávat srovnávat Kladno s Třincem nebo Trutnov s Bílinou nebo Přerovem, a proto se dopravce rozhodl tento elektrobus od výrobce SOR otestovat i v dalším provozu pod hlavičkou Arrivy. Testovací vůz jezdí na všech linkách MHD Třinec právě proto, aby si dopravce ověřil a otestoval jeho možnosti. Dopravce zajímaá hlavně to, kolik ujede kilometrů na jedno nabití, jak rychle a na jaké lince ubývá kapacita baterie nejvíc, jak vyhovuje řidičům po stránce jízdních vlastností a cestujícím co do komfortu?
Interiér zapůjčeného elektrobusu od SORky (říjen 2024, Arriva)
Oproti současným třineckým Perunům, které zajišťují podstatnou část třimecké městské hromadné dopravy, by měl mít větší dojezd. To potvrdil i fakt, že při převozu od výrobce do třineckého depa ujel elektrobus SOR na jedno nabití 224 kilometrů. "Zajímavostí je, že tento zkušební elektrobus má dobíjecí zástrčku umístěnou v zadní části, kdežto u třineckých elektrobusů Škoda Perun jsou v přední části vozu. Jestli je to výhodnější, ukáže náš zkušební provoz," doplnil závěrem tiskový mluvčí Arrivy.
Zapůjčený elektrobus není v našich městech žádným nováčkem. Prezentační elektrobus SOR NS 12 electric vyrobený v roce 2017 je 12 metrů dlouhý, 2,5 metru široký a 3,2 metru moderní vůz pro bezemisní přepravu cestujících. Možnost variabilního uspořádání sedadel v interiéru vozidla a různá kombinace počtu vstupních dveří umožňuje široké využití ve všech městských aglomeracích. V rámci prezentačních jízd se vůz podíval například do Opavy, kde jej testovali loni v dubnu. Jezdil také ve Žďáru nad Sázavou, Kladně, Banské Bystrici nebo třeba v maďarském Volánbuszu.
Čtěte také...
- Cestující v Opavě vozil elektrobus. Na zkoušku (vydáno 4. května 2023)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Stejný vůz při testování loni na jaře v Opavě (15. dubna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)