Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Nástup předem? Zprvu agresivita, nyní kázeň

OSTRAVA - Již dva a půl měsíce je na autobusových linkách číslo 32 a 33 v Ostravě zaveden nástup předními dveřmi. Informační portál Vlčoun.cz proto nedávno provedl sondu, jak se toto opatření v provozu osvědčilo. 

Začátek byl doprovázen agresivitou některých cestujících, ti se nyní rozprostřeli do ostatních spojů. Tady jim ale často dávají stopku asistenti přepravy...


Nástup předními dveřmi na lince číslo 33 v praxi (20. května 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Nástup předními dveřmi zavedl Dopravní podnik Ostrava od 1. dubna na linkách číslo 32 a 33 v návaznosti na špatnou tarifní kázeň cestujících. "Dopravní podnik Ostrava je firma postavena na datech a jejich pravidelné analýze. Trasa linek 32 a 33 je opakovaně trasou, kde dochází k častějšímu vylučování z přepravy kvůli nedodržování přepravních podmínek," uvedla tisková mluvčí ostravského dopravního podniku Tereza Šnoblová s tím, že počet vyloučených cestujících je alarmující - je téměř dvojnásobný oproti zbytku všech linek celé ostravské MHD.

"Nejčastějším důvodem pro vyloučení z přepravy je neplatný jízdní doklad. Od zavedení tohoto opatření si slibujeme zlepšení situace a snížení počtu udělených pokut," upřesnila Tereza Šnoblová. Od 1. dubna tak autobusové linky číslo 32 a 33, a součástí opatření je také autobusová linka AE spojující Ostravu s letištěm, jezdí v režimu celodenního nástupu předními dveřmi. Autobusy nasazené na zmíněné autobusové linky nemají na panelech inverzní číslo linky, v prostoru zadních dveří jsou osazeny informací o nástupu předními dveřmi po celý den a řidiči toto nařízení důsledně dodržují. 


Kapacita linek číslo 32 a 33 se výrazně uvolnila (20. května 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Informační portál Vlčoun.cz se proto o dodržování a následcích tohoto opatření rozhodl sám přesvědčit, a to nejprve v prvním týdnu a následně s dvouměsíčním odstupem. Pozitivní dopad to má na dopravu v celé oblasti zmíněných linek. V prvních týdnech byla tato změna vnímána především cestujícími nastupujícími s úmyslem jízdy bez platného jízdního dokladu velmi negativně a mnohdy i agresivně. Vyloučení z přepravy řidičem často vrcholilo kopanci do zavřených dveří či slovním napadáním řidičů. Malá část těchto cestujících si začala kupovat jízdenky, další začali chodit pěšky. Často se jedná o úsek jedné zastávky mezi Sadem Boženy Němcové a Důl Odra, ve větší míře ještě také do oblasti Přednádraží. 

Redakce byla dokonce svědky situace, kdy do přeplněného autobusu linky číslo 34 nastoupila cestující s kočárkem a třemi dětmi. Cestující se jí začali ptát na to, proč nejela téměř prázdným autobusem linky číslo 33, který jel před nimi. A když odpověděla, že tam se "musí platit", sami cestující ji donutili vystoupit. Ostatní cestující se tedy rozprostřeli se do ostatních spojů, kde se "platit nemusí". Ani tady jim ale často pšenka nekvete, protože do nich dopravní podnik častěji nasazuje asistenty přepravy. 


Řada cestujících stále chce nastupovat zadními dveřmi (20. května 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Kromě denních kontrol, kdy do tramvají a autobusů zavítají asistenti přepravy společně s městských strážníky, se nárazově konají také noční akce. Při jedné takové poslední, která se konala začátkem června v centru města, bylo zkontrolováno celkem 58 spojů, ve kterých cestovalo 656 cestujících. Vyloučeno z přepravy bylo celkem 126 cestujících, nejčastějším důvodem pro vyloučení z přepravy byla jízda bez platného jízdního doklad či jízdu pod vlivem alkoholu. "Výsledky akce ukazují, že tato aktivita dopravního podniku má smysl. V bezpečnostních akcích budeme rozhodně dále intenzivně pokračovat v celé Ostravě," uvedl generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

"K pocitu bezpečí cestujících v prostředcích MHD přispíváme již dlouhodobě, a to nejen při těchto akcích. Na zvyšování pocitu bezpečí v prostředcích MHD, jakož i v nastavené spolupráci s dopravním podnikem budeme i nadále pokračovat," doplnil zástupce ředitele pro výkon služby Městské policie Ostrava Petr Zukal. Cestující si dlouhodobě přítomnost asistentů pochvalují. Dopravní podnik Ostrava má v současnosti 90 zaměstnanců přepravní kontroly. Polovinu tvoří revizoři a druhou asistenti přepravy, kteří v Dopravním podniku Ostrava fungují sedmým rokem.


DP chce opatřením snížit počet udělených pokut (20. května 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!