Práce v ostravské Nádražní ulici spějí do finále
OSTRAVA - Do finále se blíží rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici v Ostravě. Dělníci již mají v celé délce modernizovaného úseku položené koleje včetně sjezdové výhybky u zadního výjezdu z vozovny...
Práce postupují podle harmonogramu tak, aby se tramvaje mohly do svých tras vrátit již od soboty 19. srpna. Do té doby místo nich jezdí autobusy...
Pohled na usazenou výhybku z vozovny Křivá (5. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)
Především na organizaci provozu tramvajové dopravy je náročná rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici od zastávky Důl Jindřich po křižovatku u zastávky Křižíkova. Během výluky, která začala se zahájením nočního provozu v sobotu 1. července, je totiž odříznutá tramvajová vozovna v Moravské Ostravě a kompletní tramvajový provoz zajišťuje výhradně porubská vozovna. Dopravní podnik ještě před zahájením upřesnil, že bylo nutné přesunout zhruba třicítku tramvají i část personálu z Křivé právě do vozovny Poruba.
V rámci rekonstrukce bylo odstraněna původní tramvajová trať, která v některých místech již vykazovala známky značného opotřebení. Na nových základech je pak vybudována a upevněna pevná jízdní dráha. O uplynulém víkendu se pracovalo především v oblasti blíže k výjezdu z vozovny Moravská Ostrava. Upevněna je již také sjezdová výhybka ze zadního výjezdu z vozovny, který slouží při mimořádných událostech. Většina kolejové konstrukce je již na svém místě. V místě přibližně u ulice Na Spojce je pak tramvajová trať zasypána pro přejezd linky náhradní autobusové dopravy, která od Dolu Jindřich jezdí nyní v protisměru.
Náhradní autobusy přejíždí novou trať v Nádražní ulici (5. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)
Rekonstruována je také tramvajová zastávka Důl Jindřich, která prošla menší rekonstrukcí v roce 2021. Před dvěma lety se zastávka dočkala spíše estetických úpravy, protože bylo doplněno zábradlí, lavičky a zastávka byla osazena novými označníky. "Jsme rádi, že cestujícím můžeme, kromě jiného, nově nabídnout i třeba originální tvar střechy s komfortnějším zastíněním a ochranou před povětrnostními vlivy. Cestující se prostě mohou těšit na zvýšený komfort při čekání na spoj," uvedl tehdy generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.
Zatímco tehdy byla rekonstrukce samostatnou investiční akcí v hodnotě dvou milionů korun, nyní jde o dodatečné práce v rámci rekonstrukce celé Nádražní ulice. "Na zastávce Důl Jindřich dojde k obnově nástupní hrany a doplnění výstražných světel na nástupišti, které upozorní cestující a chodce na blížící se tramvaj. Na nástupišti zůstane stávající vybavení, jako jsou přístřešky a zábradlí, které bylo uvedeno do nového standardu města před více než rokem," zmínil ostravský primátor Jan Dohnal.
Rekonstruovaná zastávka Důl Jindřich (5. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)
V průběhu provádění stavebních prací jede ukončení denního provozu v pátek 18. srpna zastaven tramvajový provoz mezi zastávkami Karolina a Hlavní nádraží. Tramvajové linky číslo 1, 2, 8, 11 a noční linka číslo 18 jsou ve směru od Náměstí Republiky odkloněny a ze zastávky Karolina jedou na Hranečník. V úseku Karolina - Důl Jindřich - Muglinovská - Hlavní nádraží je zavedena náhradní autobusová doprava, s jejímž provozem vypomáhají v autobusech dopravního podniku řidiči společnosti Transdev. Linka jezdí v nepřetržitém provozu, a to každé 4 minuty, večer každých 5 minut a v nočních hodinách pak v návaznosti na noční tramvajové spoje. Náhradní dopravu z Muglinovské směrem na točnu Hlučínská pak zajistí pravidelné autobusové linky.
Čtěte také...
- Za polovinou je rekonstrukce Nádražní ulice (vydáno 27. července 2023)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Tramvajové linky 1, 2 a 8 jsou odkloněny na Hranečník (5. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)
Se změnami musí cestující, v souvislosti s výlukou v Nádražní, počítat i na linkách číslo 3 a 12. Tyto linky jsou spojeny tak, že linka číslo 3 je ve směru ze Zábřehu vedena na Mírové náměstí, odkud jede přes Dolní oblast Vítkovice do zastávky Don Bosco, odkud pokračuje jako linka číslo 12. A opačně linka číslo 12 z Dubiny je ze zastávky Krajský úřad odkloněna přes Don Bosco a Dolní oblast Vítkovice do zastávky Mírové náměstí, odkud pokračuje jako linka číslo 3. Náhradní autobusová doprava pak je navíc zavedena v celé trase linky číslo 14. Linka X14 jede z Hlučínské přes Sad Boženy Němcové, Hornickou polikliniku, Novou radnici a Most Miloše Sýkory na Hranečník, a dále na Novou Huť.
"Cena za změnu kolejového svršku na modernější pevnou jízdní dráhu v délce téměř 600 metrů dvoukolejně, novou výhybku, vylepšené nástupní hrany zastávky Důl Jindřich a nové trolejové vedení na nových stožárech vyjde na téměř 69 milionů korun bez DPH," uvedla před zahájením vcelku náročné rekonstrukce tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Tereza Šnoblová. Část by podle mluvčí měla být pravděpodobně dotována díky Operačnímu programu Doprava EU.
Mezi Karolinou a Hlavním nádražím jezdí autobusy (5. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)