Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Tramvaje zrychlují, zatím na 2,1 kilometru tratí

OSTRAVA - Již přes měsíc je v provozu opravená tramvajová trať mezi Novou Vsí a Porubou. Vůbec poprvé v České republice se tak cestující v tramvajích mohou svést v některých úsecích až osmdesátikilometrovou rychlostí.

Z balíku 400 milionů korun, které letos hodlá dopravní podnik investovat na rekonstrukce, šlo na tuto opravu 130 milionů korun...


Největšího zrychlení se dočkají tramvaje Stadler (15. září 2020, Filip Vlček)

Modernizace tramvajové tratě mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Třebovice OC za účelem zvýšení cestovní rychlosti byla zároveň také nejdražší rekonstrukcí letošního roku. Dopravní podnik Ostrava do opravy investoval 130 milionů korun. Práce zahrnovaly sanaci spodku trati pro lepší stabilitu a delší trvanlivost, úpravu trolejového vedení a instalaci pražců s pružným upevněním kolejnic pro tišší a hlavně rychlejší jízdu. Práce trvaly po celý červenec a srpen a vynutily si změnu tras šesti tramvajových linek, zrušení jedné linky a zavedení náhradní tramvajové a dvou autobusových linek.

"Být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi neznamená mít jen ta nejmodernější vozidla a způsoby odbavení. Musíte rovněž investovat a zkvalitňovat dopravní cestu. Kvůli bezpečnosti, snížení hluku i zvyšování rychlosti. Obecně je rok 2020, co se investic do dopravní cesty týče, pro dopravní podnik rekordní. Celkově letos modernizujeme a opravujeme za téměř 400 milionů korun," uvedl generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.


Cestující ve starších typech tramvají zrychlení příliš nepocítí (15. září 2020, Filip Vlček)

Dopravní podnik, respektive zhotovitel v podobě sdružení firem Strabag a Eurovia, v létě zrekonstruoval trať v délce 2,1 kilometru. Na trati bylo využito štěrkové lože s pražci s pružným upevněním kolejnic, na mostech pak byly použity zejména kvůli výšce dřevěné pražce a na zbytku trati betonové pražce. Společně s úpravou trolejového vedení tak mohlo po zprovoznění dojít ke zvýšení cestovní rychlosti tramvají. Nové tramvaje Stadler a tramvaje Trio tak mohou tratí projíždět rychlostí až 80 kilometrů za hodinu, tramvaje typu Vario pak 65 kilometrů za hodinu. Jízdní doba se zkrátila o 20 sekund. 

V modernizaci tramvajových tratí bude Dopravní podnik Ostrava pokračovat i v následujících letech. Vhodné úseky pro zvýšení rychlosti na 70 až 80 kilometrů za hodinu byly vybrány s ohledem na dostatečnou délku mezizastávkových úseků, dopravní situaci i okolní zástavbu. Realizace stavebních úprav bude probíhat postupně do 2022, přičemž až 85% nákladů by mohlo být kryto z Operačního programu Doprava. Náklady budou ještě upřesňovány podle výsledků výběrových řízení. 

Čtěte také...
- DP rekonstruuje trať z Třebovic na Novou Ves (vydáno 7. srpna 2020)
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Moderní tramvaje na modernizovaných kolejích výrazně zrychlí (15. září 2020, Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!