Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Na změny linek v Ostravě si lidé ještě nezvykli

OSTRAVA - Již více než týden si cestující zvykají na změny v tramvajové dopravě v Ostravě. Posílení tramvajové linky číslo 8 si vynutilo omezení tramvajové dopravy na jiných linkách, zkrácení linky 17 je stále problémem.

Cestující si stěžují na absenci přímého spojení Dubiny s vysokou školou a fakultní nemocnicí v Porubě. Posílení linky 8 naopak chválí...


Tramvajová linka číslo 8 u fakultní nemocnice (3. března 2020, Filip Vlček).

Dopravní podnik Ostrava od neděle 1. března změnil tramvajové linky. Výrazným posílením se může pochlubit linka číslo 8, která začala ve špičkách jezdit každých 4 až 5 minut, večer pak jezdí každých 10 minut. Ve směru z Vřesinské jezdí každý druhý spoj na obratiště Hlučínská, zbývající spoje dál jezdí k Hlavnímu nádraží, na opačné straně vybrané spoje přejíždí na linku číslo 5 a pokračují do Zátiší. Nově je pak provoz linky zajišťován moderními nízkopodlažními tramvajemi Stadler.

"V pracovní dny je provoz zajišťován celkem 23 tramvajemi, z toho osmnáct vozů vyjíždí z vozovny Poruba a zbývajících pět vozů vyjíždí z vozovny Křivá," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karolína Rycková. Doplnila, že víkendová vypravenost čítá devět tramvají Stadler z vozovny Poruba a tři tramvaje z vozovny Křivá. 


Linka číslo 8 na Mariánském náměstí (2. března 2020, Filip Vlček).

Redakce Informačního portálu Vlčoun.cz oslovila v pondělí 9. března cestující na dvou zastávkách, a sice na zastávce Karolina a Poruba vozovna. "Mě se to líbí, vzniklo vysoce komfortní spojení centra s hlavní a svinovský nádražím. Častý interval je také výhodný, mohl by přilákat nové cestující do městské dopravy," řekl například Petr Zahrádka. Podobný názor á i Lucie Karhanová. "Častější spoje jsou určitě dobrá volba, i když jsem slyšela, že k tomu došlo na úkor jiných a ne příliš šťastných změn. Já jsem ale spokojená," řekla Karhanová.

Narážela tím na změny v oblasti Poruby. Celodenně je zkrácena linka číslo 17 ve směru z Dubiny jen do zastávky Poruba vozovna. "Kdo tohle vymyslel, určitě nejezdí tramvají. S holemi se mi špatně přestupuje, a teď při cestě do nemocnice mne k tomu dopravní podnik nutí," stěžovala si důchodkyně Marie Halfarová. Podobně negativní názory byly slyšet na zastávce Poruba vozovna častěji. "Dopravní podnik si bude změny logicky vychvalovat, protože linkou číslo 8 jezdí hodně lidí. Už ovšem nikdo nepřizná, že jde o uměle navýšené počty cestujících, kteří byli nuceni přestoupit ze zkrácené linky číslo 17," myslí si student Vladimír Kovář.


Zkrácená linka číslo 17 končí v zastávce Poruba vozovna (2. března 2020, Filip Vlček).

Kromě posílení linky číslo 8 a zkrácení linky číslo 17 z Dubiny jen k vozovně v Porubě došlo také k dalším změnám v tramvajové dopravě. V pracovní dny mimo přepravní špičku a o víkendech jsou spoje linky číslo 3 vedené z Dubiny jen do zastávky Mariánské náměstí, odkud pokračují jako linka číslo 11 do Zábřehu. Naopak linka číslo 11 je ve směru ze Zábřehu v době mimo přepravní špičku a víkendy vedena jen do zastávky Mariánské náměstí, odkud pokračuje jako linka číslo 3. Navíc je linka číslo 11 v ostatních provozních obdobích vedena jen do zastávka Plynárny. 

V souvislosti s přednostním nasazením tramvají Stadler se také částečně změnilo rozložení vypravovaných tramvají. "Pokud Stadlery zbudou po obsazení na linku číslo 8, mohou být vypravovány v pracovních dnech také na linkách číslo 3, 6, 7 a 12, o víkendu pak na linkách číslo 4, 7 a 17," doplnila Rycková. Naopak na lince číslo 4, 7 a 17 se mohou častěji objevit tramvaje typu T6A5. U ostatních linek se vypravenost nezměnila. 


Obratišti Hlučínská dominuje nově odkloněná linka číslo 8 (3. března 2020, Filip Vlček).

I přes spíše negativní reakce cestujících si Dopravní podnik Ostrava od páteřní linky číslo 8 mimo jiné slibuje zvýšení cestovní rychlosti mezi Porubou a centrem a také lepší rozložení přepravní poptávky. "Chceme na naší nejvytíženější trati nabídnout našim cestujícím ty nejkratší intervaly a zároveň nejmodernější vozidla. Pevně věříme, že by to mohl být další důvod, proč na cestě z Poruby do centra nechat auto definitivně doma," podotkl před realizací změn generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys. Do budoucna navíc počítá také se zvýšením rychlosti spojů ve vybraných úsecích až na 80 kilometrů v hodině. 

Čtěte také...
- Posílení linky 8 lidé vítají, další změny už lépe (vydáno 26. únor 2020).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Tramvajová linka číslo 8 je novou páteřní linkou Ostravy (3. března 2020, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!