Průzkum: Ostravská MHD si výrazně polepšila
OSTRAVA - Už třetím rokem po sobě roste spokojenost cestujících s personálem Dopravního podniku Ostrava. Nejlépe si vedou asistenti přepravy, kteří na stupnici od 0 do 7 získali celkem 6,17 bodů.
Cestující ovšem podle průzkumu vítají také rozšiřování elektronických jízdenek nebo záměr skončit letos s diselovými autobusy...
Cestující jsou spokojeni s obnovou vozového parku (25. července 2019, Filip Vlček).
Do ankety, kterou si nechává v prosinci každoročně vypracovat Dopravní podnik Ostrava společností Respond, bylo zapojeno 800 náhodně oslovených cestujících. Ti měli svoji spokojenost vyjádřit známkami, kdy 0 znační nespokojenost a 7 naopak spokojenost. Čím vyšší známka, tím lepší celkové hodnocení. Patrně nejlepších výsledků dosáhla relativně nová funkce v Dopravím podniku Ostrava, a to asistenti přepravy, kteří obdrželi známku 6,17.
Obecně si pak zaměstnanci Dopravního podniku Ostrava vysloužili od cestujících známku 5,99. "Je to o 16 setin víc než v roce 2018 a o 36 setin víc než v roce 2017, kdy zaměstnanci dostali známku 5,63," uvedla tisková mluvčí ostravského dopravního podniku Karolína Rycková. Za zmínku stojí i další údaje. Více než dvě třetiny cestujících vítají rozšiřování elektronických jízdenek nebo že tři čtvrtiny cestujících podporují plán dopravního podniku skončit do roku 2020 s dieselovým pohonem v rámci vozového parku Dopravního podniku Ostrava.
Nejlepšího hodnocení dosáhli asistenti přepravy (25. července 2019, Filip Vlček).
Z průzkumu ale také vyplynulo, že zhruba devadesát procent lidí by pak Dopravní podnik Ostrava doporučilo při cestách po městě svým známým odjinud. "Je to skvělý trend i dobrá zpětná vazba. Od svého příchodu do dopravního podniku zdůrazňuji našim lidem, že jsme tady ze všeho nejvíc pro naše cestující a že právě naši zaměstnanci jsou pro ně tou hlavní tváří dopravního podniku," vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.
Dopravní podnik Ostrava v minulosti výrazně modernizoval svůj vozový park. Například v roce 2018 dojezdily poslední vysokopodlažní trolejbusy, díky čemu se moravskoslezská metropole zařadila na seznam dopravních podniků se stoprocentně nízkopodlažním vozovým parkem. U autobusů by v letošním roce měly dojezdily poslední vysokopodlažní Karosy, výraznou omlazovací kůrou prochází také tramvajové vozový park. V loňském roce byla dokončena dodávka 40 tramvají Stadler nOVA, letos by měla začít dodávka kapacitních tramvají od plzeňské Škodovky.
Přes dvě třetiny lidí vítá rozšiřování elektronických plateb (16. prosince 2019, Filip Vlček).