Opavský DP se zbavuje historického trolejbusu
OPAVA - Na seznamu trolejbusů, které Městský dopravní podnik Opava v současné době nabízí k prodeji, se objevil nečekaně také vůz, se kterým se ještě donedávna počítalo coby s historickým trolejbusem.
Nabídky případných zájemců dopravní podnik přijímá do středy, poté rozhodne o nových majitelích a trolejbusy jim prodá...
Plánovaný historický trolejbus ještě loni v listopadu (10. listopadu 2018, Filip Vlček).
Záměr o prodeji trolejbusů zveřejnil Městský dopravní podnik Opava začátkem února, celkem dopravce prodává deset trolejbusů. Nabízenými vozy jsou jeden trolejbus Solaris 12DC z roku 2003, trolejbus typu 21Tr z roku 2001, čtyři trolejbusy typu 14Tr z roku 1996, tři trolejbusy 14Tr z roku 1995 a jeden trolejbus typu 14Tr s deklarovaným rokem výroby 1983 odstavený v roce 2008. Zatímco prodej většiny zmíněných trolejbusů byl vzhledem k dodání nových parciálních trolejbusů očekáván, posledně jmenovaný je překvapením.
Právě poslední vůz typu 14Tr, navíc s chybným rokem výroby, je schovaný uprostřed seznamu nabízených trolejbusů a jde o trolejbus ev.č. 58, který je od roku 2005 deponovaný ve vozovně s plánovanými úvahami na jeho renovaci coby historický trolejbus. Podle důvěrných informací je trolejbus provozuschopný a náklady na jeho uvedení do stavu po dodání do Opavy v roce 1986 by byly minimální.
Vůz byl vystaven v rámci symbolické rozlučky s vozy 14Tr (10. listopadu 2018, Filip Vlček).
Informační portál Vlčoun.cz proto oslovil vedení Městského dopravního podniku Opava, konkrétně dopravně technického náměstka Pavla Gebauera dočasně pověřeného řízením dopravního podniku. Minulý týden se pak redakce s dotazem znovu připomněla a navíc oslovila také předsedu představenstva Vladimíra Schreiera. Ten si mail přečetl, ani od jednoho odpověď do pondělního večera bohužel nedorazila. Výběrové řízení přitom končí již ve středu 20. února.
Stáhněte si...
- Výběrové řízení na zjištění vhodného zájemce o koupi trolejbusů si stáhněte zde.
(zdroj: Městský dopravní podnik Opava).
Modernizované vozy stejného typu jsou prodány (1. října 2018, Filip Vlček).
Ze strany vedení dopravního podniku není o historické vozy v Opavě příliš zájem. Jediným historickým vozidlem zůstává pouze tramvaj ev.č. 7, kterou se dopravní podnik prezentuje na akcích pro veřejnost. Další historický vůz Opava nemá. V minulosti je znám třeba případ, kdy byl pro historické účely vyčleněn trolejbus typu 9Tr odstavený z provozu v roce 1996, který byl následně v roce 2000 pro nezájem ze strany tehdejšího vedení dopravního podniku prodán.
O trolejbusu ev.č. 58 coby o historickém vozidle se hovoří téměř patnáct let. Poté, co v roce 2005 nebyl realizován připravovaný odprodej do ruského Archangelska, rozhodlo tehdejší vedení Městského dopravního podniku, že trolejbus bude zachován coby historické vozidlo. Od té doby do provozu nezasahuje, nebyla na něm tedy provedena ani modernizace, a tak je jako jediný vůz vybaven ještě převíjecím plátnem s cílovými zastávkami. V roce 2013 vůz dokonce přežil bez újmy také požár vozovny, při kterém bylo tehdy zcela zničeno sedm trolejbusů.
Dopravce si nechá nejspíš jen vůz ev.č. 82 v bílém nátěru (1. října 2018, Filip Vlček).