Opava rozprodá téměř všechny trolejbusy 14Tr
OPAVA - V uplynulých dnech byly z provozu definitivně odstaveny trolejbusy typu 14Tr a 21Tr. Městský dopravní podnik Opava tak mohl učinit na základě dodání a zprovoznění všech nových parciálních trolejbusů 32Tr.
Městský dopravní podnik zmíněné trolejbusy nabídne k prodeji, pouze jeden si nechá pro vlastní nebo městské akce...
Trolejbus ev.č. 80 na výjezdu z vozovny na linku 207 (8. listopadu 2018, Filip Vlček).
Městskou dopravu v Opavě zajišťují již jen nízkopodlažní autobusy a trolejbusy. Zatímco tento fakt cestující přivítali, dopravní nadšenci tuto zprávu přijali se smutkem. Dopravce totiž v uplynulých dnech definitivně z provozu odstavil přes 35 let staré trolejbusy typu 14Tr a jeden vůz 21Tr. Už nejsou potřeba, Městský dopravní podnik Opava za ně loni zakoupil náhradu v podobě deseti nízkopodlažních parciálních trolejbusů typu 32Tr.
Odstavené trolejbusy ve vozovně nyní pracovníci dopravního podniku připravují k prodeji. "Všechny trolejbusy typu 14Tr a 21Tr budou prodány," potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz Pavel Gebauer, dopravně technický náměstek dočasně pověřený řízením Městského dopravního podniku Opava. Pouze jeden trolejbus si dopravce nechá. "Bude sloužit dále k provozu při mimořádných akcích Městského dopravního podniku Opava nebo akcích města," poznamenal. Je tak dobře možné, že jej dopravce bude vypravovat například na tradiční Mikulášské jízdy.
'Čtrnáctka' ev.č. 73 na Olomoucké ulici (8. listopadu 2018, Filip Vlček).
Opava se s trolejbusy typu 14Tr symbolicky rozloučila v polovině listopadu loňského roku, i poté ale do provozu nadále zasahovaly. Na vině byl výrobce trolejbusů, společnost Škoda Electric. První trolejbusy byl do Opavy dodán v průběhu října loňského roku, následně pak 19. října svezl první cestující na lince číslo 221. Následně byly dodávány další vozy, až byla v prosinci dodávka vozidel kompletní. Nicméně kromě prvního vozu další nesměly vyjet z vozovny.
Městský dopravní podnik Opava komplikace na své straně odmítal s odkazem na výrobce vozů, Škodovka zpoždění uvedení do provozu vysvětlila náročností schvalovacího procesu. Bylo totiž potřeba provést ještě řadu typových zkoušek včetně zkušebních jízd s cestujícími, které uvedení trolejbusů do běžného provozu značně protáhly. Nakonec se vše zdárně podařilo, Škodovka ale musí dopravnímu podnik zaplatit smluvní pokutu.
Na linku 206 vyjíždí z vozovny trolejbus ev.č. 79 (8. listopadu 2018, Filip Vlček).
První parciální trolejbus byl do Opavy dodán 15. října, od té doby byly 35 let staré trolejbusy typu 14Tr a jediný opavský trolejbus typu 21Tr v hledáčku dopravních nadšenců, protože bylo jasné, že tyhle vozy budou se zprovozněním parciálních vozů 32Tr vyřazeny. Po velkolepém slavnostním symbolickém rozloučení 10. listopadu loňského roku, které si v Opavě nenechalo ujít několik tisíc místních i přespolních, ale bylo jasné, že vozy ještě pár týdnů bude do provozu zasahovat dál. To se nakonec také splnilo. K definitivnímu vyřazení trolejbusů došlo v polovině ledna.
Čtěte také...
- Opava se symbolicky loučila s trolejbusy 14Tr (vydáno 14. listopadu 2018).
- Trolejbus 32Tr v Opavě svezl první cestující (vydáno 22. října 2018).
- Opava: DP dostane deset zbrusu nových trolejbusů (vydáno 17. ledna 2018).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Také trolejbus 21Tr ev.č. 83 v ulicích Opavy nepotkáme (8. listopadu 2018, Filip Vlček).