Tendry zkvalitnily dopravu, zničily ale i přípoje
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Autobusová doprava za 'slušné' ceny a v nejvyšší kvalitě až do roku 2028. To je podle náměstka hejtmana Jakuba Unucky výsledek tendrů na autobusové dopravce, které loni ukončil Moravskoslezský kraj.
Náměstek hejtmana zdůraznil, že jízdní řády tvoří speciální analytický tým. Cestující na Novojičínsku ale se spoji nebyli spokojeni...
První pracovní den na autobusovém nádraží v Novém Jičíně (10. prosince 2018, Filip Vlček).
O každou dopravní oblast regionu s výjimkou Havířovska se tak od letošního roku bude starat autobusový dopravce vzešlý z výběrového řízení, někde už se stará od loňského prosince. Cestující budou dopravci přepravovat nízkopodlažními ekologickými autobusy, v nichž bude klimatizace, wifi, možnost platit kartou a chytrými mobily. Do Moravskoslezského kraje nově vešli dopravci, jako ČSAD Vsetín nebo úplně nový dopravce Transdev.
"Díky tendrům jsme na následujících deset let zajistili dopravce, kteří pasažérům nabídnou komfortní jízdu a budou vylepšovat doplňkové služby a cenovou nabídku. Dlouhodobé kontrakty uzavřené na základě tendrů jsou výhodné pro všechny. Cestování autobusy je dostupnější i pro lidi s omezenou možností pohybu. Nyní se soustředíme na to, aby se veřejná doprava v kraji zjednodušila a zrychlila," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka. Narazil tím například na optimalizaci jízdních řádů, aby autobusy jezdily tam, kam lidé potřebují a v čase, kdy potřebují.
Arrivu tady vystřídali ČSAD Vsetín a Transdev (10. prosince 2018, Filip Vlček).
Moravskoslezský kraj má zájem na tom, aby veřejnými autobusy jezdilo co nejvíce cestujících. Proto i vloni financoval a podporoval projekty, které přinesou takzvané chytřejší a kvalitnější služby ve veřejné dopravě, zrychlí a zpříjemní cestovaní. Proto se mění Koordinátor ODIS v klíčového aktéra v integrované veřejné dopravě. "Proto vznikl speciální datově-analytický tým, který tvoří jízdní řády a trasy autobusových linek tak, aby bylo pro cestující výhodné nechat auta doma a nasednout do autobusu. Proto se začíná modernizovat odbavovací systém dopravců, zásadně měníme servisní systém i centrální dopravní dispečink," uzavřel Unucka.
Rozjezd nových dopravců, kteří začali dopravu v některých částech Moravskoslezského kraje zajišťovat od loňského 9. prosince, ale nebyl bezproblémový. Především cestující na Novojičínsku si stěžovali na zpožděné spoje nebo upravení jízdní řády, kvůli kterým byly roztrhány dosavadní přestupní vazby. Začátkem ledna proto musel Koordinátor ODIS jízdní řády desítky autobusových linek znovu upravovat.
Čtěte také...
- Moravskoslezský kraj rozjel revoluci v dopravě (vydáno 13. prosince 2018).
- Nový Jičín: Radnice věří, že zpoždění autobusů skončí (vydáno 17. prosince 2018).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Řada jízdních řádů se ale musela v lednu opět měnit (10. prosince 2018, Filip Vlček).