Parciály se osvědčily. Ostrava plánuje, kam dál
OSTRAVA - Parciální trolejbusy se v moravskoslezské metropoli osvědčily. Kam ale bude směřovat jejich další rozvoj, má za úkol zjistit i naplánovat připravovaný návrh systémového rozvoje elektromobility.
Dopravní podnik Ostrava počítá s tím, že právě parciální trolejbusy a elektrobusy vyšle do centra a východní části města...
Ostravský DP v elektromobilitě hledá cestu (3. října 2018, Filip Vlček).
Provoz parciálních trolejbusů v Ostravě je z pohledu dopravního i technického hodnocen jednoznačně pozitivně. "Parciální trolejbusy nám rozšiřují možnosti využití stávající trolejbusové sítě a předpokládáme, že parciální trolejbusy budou i hlavním nástrojem plánovaného rozvoje elektromobility ve veřejné dopravě ve středu a východní části města," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karolína Rycková.
Po reálném ověření možností využití prvních parciálních trolejbusů proto nyní dopravní podnik pracuje na přípravě systémového rozvoje parciálních trolejbusů i elektrobusů v Dopravním podniku Ostrava s tím, že předpokládané rozšíření vozového parku a linek o další parciální trolejbusy je předběžně plánováno na rok 2020.
Parciální trolejbusy jezdí zatím na dvou úsecích (3. října 2018, František Živnůstka).
V současné době se jeví jako jedna z možností rozvoje provozu parciálních trolejbusů linka přes Františkov, tedy v úseku mezi zastávkami Slezská Ostrava radnice a Revírní bratrská pokladna. Karolína Rycková ale uvedla, že tudy parciální trolejbusy nejspíš nepovedou. "Příprava trolejbusové linky po ulicích Keltičkově a Na Baranovci je stále sledována, avšak v této chvíli se zatím neplánuje konkrétní zahájení nezbytné stavební přípravy," uvedla.
Důvod je prostý. V části trasy jsou již vystavěny trakční stožáry, na zmíněných křižovatkách je již připraveno také trolejové vedení a ve zbývající části bude nutná stavební úprava silniční komunikace, v rámci níž by byly dostavěny i zbylé stožáry. "Využití potenciálu baterií parciálních trolejbusů by v tomto úseku nebylo příliš efektivní," uzavřela Rycková s tím že blíže o potřebě uvedené linky v následujících letech bude Dopravní podnik Ostrava schopen hovořit po dokončení zmiňovaného návrhu systémového rozvoje elektromobility.
Trať přes Františkov je na koncích připravena, chybí střední část (3. října 2018, Filip Vlček).