Elektrobus od Ekovy začal jezdit do Klimkovic
OSTRAVA - Na trase autobusové linky 64 ze Svinova do Klimkovic se mohou cestující setkat s novým elektrobusem Ekova Electron. Premiéru měl tento vůz označený evidenčním číslem 5006 dnes, v pátek 26. října.
Jeden takový vůz vyšel na 13,9 milionu korun. Společně s ním byla oficiálně zprovozněna také dobíjecí stanice na Svinově...
První oficiální dobíjení elektrobusu Ekova Electron (26. října 2018, Filip Vlček).
Jako první v České republice zahájil Dopravní podnik Ostrava provoz dvou elektrobusů s technologií ultrarychlého dobíjení. Nové elektrobusy Ekova Electron budou nasazovány na autobusovou linku číslo 64, která spojuje Ostravu s lázeňskými Klimkovicemi. "Naším cestujícím jsme slíbili nejmodernější veřejnou dopravu v zemi. A zároveň vozový park bez dieselových motorů do konce roku 2020. Tímto krokem jsme ke splnění obou slibů zase o něco blíž," řekl generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.
Společně s ním si první jízdu nenechal ujít ani starosta Klimkovic Zdeněk Husťák. Radnici velmi záleží, aby si lázeňské město udrželo čistý vzduch. "Věřím, že tímto krokem se nám čistotu ovzduší podaří udržet i nadále," řekl s tím, že radnice disponuje čtyři roky jedním elektromobilem a nemůže si jej vynachválit. "Počin Dopravního podniku Ostrava velmi vítáme. Už totiž víme, jak velká to bude změna," doplnil Husťák.
Dobíjecí stanice v obratišti Svinov most dolní zastávka (26. října 2018, Filip Vlček).
Nová technologie opportunity charging umožní ve speciální dobíjecí stanici přímo v obratišti Svinov mosty, dolní zastávka nabít každé vozidlo za 5 minut na 1 hodinu provozu. Dobíjení s výkonem 450 kW probíhá pomocí ramena a pohyblivého mechanismu, které se k elektrobusu připojí přes střešní ližiny. Díky až 15 ultra rychlým nabitím denně dopravní podnik počítá s denním dojezdem 350 kilometrů u každého vozidla.
Elektrobusy Ekova Electron vyrobené společností Ekova Electric jsou 12 metrů dlouhé, nízkopodlažní, klimatizované, s kapacitou až 86 cestujících včetně 2 míst pro invalidní vozíky. Nabíjení v režimu opportunity charging garantuje nepřetržitý provoz 24 hodin denně 365 dní v roce. "Opportunity charging neboli OppCharge je otevřený systém dobíjení, což v praxi znamená, že se k nabíjecí stanici bude moci v budoucnu připojit jakékoli další vozidlo splňující její standardy. Cením si toho, že se Dopravní podnik Ostrava stal v České republice průkopníkem inteligentních řešení," uvedl předseda představenstva Ekovy Tomáš Pittermann.
Elektrobus v zastávce Klimkovice náměstí (26. října 2018, Filip Vlček).
Pro úplnost dodejme, že jeden elektrobus pořídil Dopravní podnik Ostrava za 13,9 milionu korun. Nedílnou součástí investice bylo ale i 12 milionů korun na vybudování první dobíjecí stanice, která je umístěna u zastávky Svinov mosty dolní zastávka v prostoru autobusového obratiště. V uplynulých letech ale nejde o jedinou investici. Daniel Morys na páteční tiskové konferenci připomněl, že právě Dopravní podnik Ostrava vede na pomyslném žebříčku čerpání dotací. Předběhl například i taková města, jako jsou Brno, Hradec Králové nebo Chomutov.
Čtěte také...
- Ostravský DP vede v čerpání evropských dotací (vydáno 19. září 2018).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
První spoj zajištěný elektrobusem Ekova od Sanatoria (26. října 2018, Filip Vlček).