Dodávka trolejbusů pro Ostravu je kompletní
OSTRAVA - Výrobce trolejbusů Škoda Electric v minulých dnech předal do Ostravy dva moderní kloubové trolejbusy 27Tr, které tak doplnily desítku dvanáctimetrových vozidel 26Tr dodaných v únoru letošního roku.
Celkem dvanáct moderních nízkopodlažních trolejbusů znamenaly definitivní tečku za provozem trolejbusů 14Tr a 15Tr...
Trolejbus ev.č. 3812 na estakádě Bazaly (6. dubna 2018, Filip Vlček).
Celková hodnota zakázky dvanácti nových trolejbusů je více než 160 milionů korun. "Desítka krátkých trolejbusů již několik týdnů slouží cestujícím v Ostravě, odezva od dopravce i cestujících je velmi pozitivní. Ve městě se navíc brzy objeví i první kloubová vozidla,“ vysvětlil projektový manažer Škody Electric Milan Norek. Aktuální dodávka trolejbusů pro Ostravu navazuje na zatím poslední obdobný kontrakt z roku 2015, kdy Škoda Electric dodala 12 vozidel se superkapacitory.
Nové trolejbusy 26Tr patří k těm vozům, které jsou vybaveny bateriemi a mohou tak bez problémů ujet několik kilometrů i v místech, kde chybí trolejové vedení. Obrovskou výhodou pro dopravce je, že se baterie nemusí nabíjet. Nabíjení probíhá během jízdy na troleji a navíc dochází k rekuperaci, kdy se energie z brzdění ukládá do baterií. "Toto řešení je nyní velmi žádané. Alternativní pohon na baterie dává dopravci velké možnosti, kam trolejbusy nasadit, navíc je šetrný k přírodě, tichý," doplnil obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Vůz 3811 v zastávce Husův sad v centru Ostravy (6. dubna 2018, Filip Vlček).
Novinkou v ostravské trolejbusové dopravě pak jsou trolejbusy typu 27Tr, které jsou rovněž vybaveny zařízením pro úsporu trakční energie, takzvanými superkapacitory. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě zlepšuje také výkonný systém vytápění a přehledný informační systém, samozřejmostí je potom kamerový záznam dění ve vozidle i kolem vozidla.
Všechny nové trolejbusy jsou od ostatních snadno rozpoznatelné díky specifickému světle modrému nátěru. Specifický symbol pak cestující najdou nad druhými dveřmi, a to třemi vykřičníky, které jsou také oficiálním symbolem rázovité Ostravy. Zatímco kloubové trolejbusy byly vykřičníky vybaveny již z výroby a mohli je tak zahlédnout obyvatelé Plzně, kde probíhaly zkušební jízdy, desítka dvanáctimetrových vozů je obdržela dodatečně až v Ostravě.
Na trolejbusy 26Tr byly doplněny vykřičníky nad druhé dveře (6. dubna 2018, Filip Vlček).
Parciální trolejbusy zasáhly do běžného provozu v průběhu února, od změn jízdních řádů začátkem března je pak Dopravní podnik Ostrava nasazuje na trolejbusové linky číslo 101 a 106, které jsou v části tras zajištěny v úsecích bez trolejového vedení a jejich parciálnost se využívá v praxi. Dva kloubové trolejbusy pak do provozu vyjely v průběhu prvního dubnového týdne, jezdit budou nejčastěji na linkách číslo 102 a 104.
Čtěte také...
- Parciální trolejbusy vyrazily do ulic Ostravy (vydáno 14. března 2018).
- Ostravské trolejbusy 14Tr a 15Tr skončí na jaře (vydáno 29. prosince 2017).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Nové trolejbusy již vozí Ostravany (6. dubna 2018, Filip Vlček).