Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Ostrava v roce 2018 zahájí výstavbu metra

OSTRAVA - Poddolovaná moravskoslezská metropole chce přilákat turisty a odlehčit povrchové dopravě. V příštím roce proto město zahájí výstavbu metra, první trasa propojí hlavní nádraží s centrem města a Vítkovicemi.

Důležitým přestupním bodem by se měla stát stanice Módní dům Ostravica, což je obrovská šance pro mnohé investory...


Tramvaj projíždí okolo budoucí stanice metra (31. prosince 2017, Silvestr Nový).

Ulehčit přetížené dopravě v centru, přilákat turisty a využít přitom stávající tunely pod městem. To jsou cíle zbrusu nového ambiciózního projektu, který příští rok rozjede ve spoluprací s dopravním podnikem Magistrát města Ostravy. "Doprava v našem městě je v posledních letech značně přetížená a hlavně koncem týdne pravidelně kolabuje. Proto jsme se rozhodli vypracovat projekt, který situaci uleví," uvedl ostravský primátor Momáš Tacura.

Výběrové řízení na zhotovitele stavby i dodavatele souprav metra bude vyhlášeno hned 2. ledna s tím, že stavba by měla začít co nejdříve. "Pokud vše půjde podle plánu, tak bychom rádi začali stavět ještě v průběhu podzimu příštího roku," doplnil Tacura s tím, že první soupravy metra by do ostravského podzemí měly vyjet nejpozději v roce 2019. Ty by měla dodat buď česká Škodovka nebo Mytiščinský strojírenský závod, který v sedmdesátých letech minulého století dodával kvalitní soupravy metra pro Prahu.

Úplně hotovo bude v roce 2024

Kompletní síť metra by díky poddolování části krajské metropole měla být dokončená již za pět až šest let. Stavbaři by totiž měli důlní šachty využívat přednostně, díky čemu by se měly snížit náklady na výstavbu.


Přestupní uzel bude pod Módním domem Ostravica (31. prosince 2017, Silvestr Nový).

Samotný projekt je rozdělen do čtyř fází. "První fáze počítá s trasou od Hlavního nádraží do Vítkovic se stanicemi Hlavní nádraží, Muglinovská, Důl Jindřich, Módní dům Ostravica, Ústřední autobusové nádraží a Dolní Vítkovice," uvedl generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Maniel Dorys s tím, že v rámci druhé etapy se plánuje prodloužení trasy přes Hrabůvku na Dubinu. Například v době novoročního ohňostroje tak vznikne kvalitní kapacitní dopravní spojení.

Třetí etapa počítá s druhou trasou ze stanice Módní dům Ostravica přes Krajský úřad, Mariánské náměstí, Hulváky, Svinov mosty a Třebovickou na Porubu vozovnu. Čtvrtá etapa poté prodlouží druhou trasu metra přes Rektorát VŠB, Duhu, Karola Šmidkeho a Ludvíka Podéště na obratiště Opavská. Tím se vyřeší i sporná tramvaj.

Metro oživí známý módní dům

Významnou přestupní stanicí se stane Módní dům Ostravica, který je nyní prázdný. Město společně s dopravním podnikem chce, aby vestibul stanice metra ústil podobně, jako například v Praze, do přízemí obchodního domu. "Protože metro sem přiláká tisíce cestujících, stává se s kdysi vyhlášeného módního domu lukrativní příležitost pro investory. Chceme sem přesunout také náš předprodej," doplnila tisková mluvčí dopravního podniku Rarolína Kycková.


Vlevo na snímku bude brzy vestibul stanice metra (31. prosince 2017, Silvestr Nový).

Upozornění pro čtenáře: Toto je silvestrovský článek, tak jej pro dnešek berte trošičku s rezervou. Užijte si dnešní parádní oslavy konce roku 2017 a v novém roce přejeme jen to nejlepší!

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!